ЗВІТ КЕРІВНИКА ТУЗЛІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ КОБЛІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
СОСЮКІНОЇ ОКСАНИ ВАСИЛІВНИ
2023-2024
Школа дає знання тільки тим, хто згоден їх взяти.
С.Скотников
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» від 23.03.2005 р. № 178, на виконання Національної доктрини розвитку освіти (п. 3), наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів», керівник має щороку звітувати про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету та ради школи, громадськості. Таке звітування має на меті подальше утвердження відкритої і демократичної державно - громадської системи управління освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.
В своєму звіті я намагатимуся охопити основні напрямки своєї діяльності, звернути увагу на створення в ліцеї належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної освіти, тому що з 1 вересня ми продовжили працювати в новій українській школі, головна мета якої – створити таку школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Тому наше з вами завдання – створити таку нову школу, до якої приємно ходити учням. У ній - прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
Відразу ж хочу відзначити, що робота директора і колективу нероздільні і в чомусь директор направляє колектив, а ще частіше саме колектив змушує директора робити ті, чи інші дії. Тому, доповідаючи про свою роботу, я весь час буду опиратись на роботу колективу, а які питання будуть невисвітлені - прошу мене відкоригувати у своїх виступах.
Педагогічний колектив школи в поточному навчальному році проводив послідовну і цілеспрямовану роботу по виконанню завдань, визначених основними законодавчими та нормативними документами освітньої галузі, зокрема пов’язаними з реформою освіти: Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», концептуальними засадами Нової української школи, новим Державним стандартом початкової освіти, власною Концепцією та Програмою розвитку навчального закладу, перспективним та річним планом роботи школи, забезпечував оновлення змісту, форм і методів навчання, вдосконалення освітнього процесу та його результативність.
Працівники школи - це команда, яка злагоджено працює для досягнення успіху.
Керівник педагогічної команди школи - директор - забезпечує кооперацію зусиль учителів та батьків і відповідає за результати колективної роботи всієї команди. Головним завданням директора є захист прав і інтересів дітей. Головною метою роботи педагогічної родини є досягнення такого рівня розвитку і навченості дитини, який відповідатиме її індивідуальним можливостям.
У своїй діяльності протягом звітного періоду я, як директор школи керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»,власним Статутом.
Головною метою Закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти.
Головними завданнями Закладу є:
- створення умов для здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти на рівні не нижчому від Державних стандартів;
- виховання морально і фізично здорового покоління;
- розвиток природних позитивних нахилів, здібностей та обдарованості, творчого мислення, потреб і вміння самовдосконалюватися;
- формування громадянської позиції, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв української нації, державної мови, національних цінностей;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої соціальної цінності.
Робота педагогічного колективу в 2023-2024 н. р. була спрямована на реалізацію Стратегії розвитку закладу освіти. Основними стратегічними напрямками роботи ліцею є:
1. Освітнє середовище. Система збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя. Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору. Безпечна школа. Попередження булінгу.
2. Система оцінювання здобувачів освіти. Забезпечення виконання Державних стандартів – якість освіти. Задоволення освітніх потреб.
3. Педагогічна діяльність. Методичне і кадрове забезпечення. Реалізація Концепції НУШ.
4. Управлінські процеси. Партнерство в освіті. Формування іміджу закладу освіти. Розбудова громадсько-активного освітнього закладу. Матеріально-технічне забезпечення.
Свою роботу та роботу закладу представляю за результатами комплексного самооцінювання відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінює роботу навчального закладу Державна служба якості освіти, а саме:
✔ Освітнє середовище закладу освіти;
✔ Система оцінювання здобувачів освіти;
✔ Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
✔ Управлінські процеси закладу освіти.
РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору
Освітній процес у 2023-2024розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2023 року та тривав по 31 травня 2024 року Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором за семестровою системою:
І семестр тривав з 01 вересня 2023 року по 28 грудня 2023 року;
ІІ семестр з 15 січня по 31 червня 2024 року.
Організація навчання у 1-4 класах, 5-11 класах здійснювалась за освітніми програмами та типовими навчальними планами.
Кількісний склад працівників закладу освіти становить 14 педагогічних працівників та 11технічних.
Серед 14учителів:
_ – мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», що становить 3 особи;
_ – «спеціаліст першої категорії» - 8 осіб;
- – «спеціаліст вищої категорії» - 3 особи;
У закладі освіти працюють всі вчителі за фахом.
Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище.
Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.
Проектна потужність 65 учнів. Зараз у школі навчається 62 учнів. Будівля школи типова, є спортзал, актова зала . Територія школи огороджена. На передній частині подвір’я облаштовані дитячий майданчик і спортивні споруди. Територія школи постійно коситься і прибирається. З метою благоустрою, санітарної чистоти та належної підготовки до Великодня 2024р., провели День довкілля (толока). Учні 1-11 класів разом з класними керівниками активно включилися до прибирання території. Кожен клас мав свій об’єм роботи. Всі справилися на відмінно. Дякую учням, вчителям, батькам, технічному персоналу за добросовісно виконану роботу. Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреації). Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної кімнати.
Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам.
Результати анкетування учнів щодо комфортного перебування в закладі освіти наступні:
✔ 98% здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування у школі, _2%, відповіли, що не дуже.
✔ 98% зазначили, що їм комфортно у школі, 2% відповіли, що не дуже комфортно.
Важливим аспектом збереження життя дітей під час тривоги- було облаштування укриття,яке знаходиться на території ЗДО Вишенька. Приміщенн облаштоване ще минулого року. Ми можемо бути впевнені у безпеці наших учнів, працівників. Під час оголошення повітряної тривоги, не нехтуємо нею, організовано перехід в укриття.
Діти і працівники знають і розуміть що треба діяти у даній ситуації. Діти чітко знають правила поводження під час оголошення тривоги. Кожен клас має свій куточок, лавочки, парти. Вчителі проводили з учнями різні ігри, конкурси, дискотеки, проводили уроки. Тепер укриття є доступним для кожного 24/7 щоденно.
Основними напрямами роботи щодо забезпечення соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання й розвитку
У закладі обладнано 25 класних кімнат. До послуг учнів актова зала та спортивна кімната, бібліотека, 1 комп’ютерний клас, майстерня, їдальня, спортивний майданчик. Кабінет інформатики, адміністративні кабінети забезпечені комп’ютерами обладнанням. Але компюторний клас потребує негайної заміни конпюторного обладнання,так як дане вже виходить з ладу. Створена локальна мережа Internet. Класні кімнати для 1-4 класів, які навчаються за програмою Нової української школи, забезпечено комп’ютерами, телевізорами(частково), принтерами, ламінатором та необхідним навчальним обладнанням. Усі наявні у закладі комп’ютери підключені до мережі (100 Мбіт/с), наявна мережа Wi-Fi.
Працює автономна котельня. Тепловий режим під час опалювального сезону – відповідає нормі. 2023/2024 н.р. був стабільним стосовно опалення. .
Ми живемо у час війни, тому кожен має вміти і знати, як надати першу невідкладну допомогу потерпілому. Медична сестра та офіцер СОБ провели для учнів і вчителів майстер-клас, як накладати пов’язки на руку, ногу, голову.
Також медична снестра закладу розказала старшокласникам про інфаркти та інсульти, про гіпертонію, про гінекологію, про догляд за статевими органами як дівчаткам так і хлопцям, про ранні статеві відносини- чим вони небеспечні, про хвороби спричинені неправильним способом життя.
Цілеспрямована робота в закладі спрямована на запобігання жорстокості та насиллю в шкільному середовищі. У грудні проведено акцію «16 днів проти насильства». З метою попередження насильства в учнівському середовищі у травні 2024р. до школи завітали працівники ювенальної превенції. Провели бесіди «Що таке булінг і як з ним боротися», про куріння, алкоголь, наркотики . На сайті школи розміщено корисні матеріали щодо теми антибулінгу: «Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у закладі освіти», зразок заяви, яку мають право написати потерпілі, процедура розгляду випадку булінгу.У 2023/2024 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників тощо. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи. Оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих.
Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі у 2023/2024 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації школи.У класних журналах 1-11-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибухо- небезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму. Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.Аналізуючи наслідки травматизму серед учнів за 2023/2024 навчальний рік, маємо 2 випадки травматизну у побутових умовах. У 2023/2024 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час екскурсій.
Однією зі складних проблем сучасної школи є наявність правопорушень серед дітей та підлітків. Тому в школі створено систему профілактичної роботи:
- здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи (ведеться облік в спеціальному журналі);
- розроблено правила для учнів;
- проводяться бесіди з правової тематики;
- проводяться тижні правових знань;
- у школі створена рада з профілактики правопорушень, яка збирається розглядає питання роботи з учнями, схильними до правопорушень, залучає спеціалістів для консультацій батьків, педагогів, розглядає випадки порушення дисципліни в школі, сім’ї та поза школою;
- учні охоплені постійними і тимчасовими дорученнями;
- проводиться систематична індивідуальна робота з дітьми.
РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
На закінчення 2023-2024 навчального року у початкових класах навчається 25 учнів, у 5-9 класах – 29учнів, у 10-11 класах – 8учнів.
Мережа класів
Адміністрацією та педагогічним колективом проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.
Структура контингенту |
Навчальний рік |
|
Поточний |
Попередній |
|
Кількість учнів |
65 |
71 |
Загальна кількість класів: |
11 |
11 |
Середня наповнюваність класів у 2023-2024 навчальному році становить 6 учнів.
Аналіз руху учнів
Учнів на початок 2023/2024 н. р. |
Вибуло |
Прибуло |
Учнів на кінець 2022/2023н. р. |
71 |
5 |
1 |
65 |
Аналіз причин руху учнів свідчить, що вони зумовлені зміною місця проживання родини або пов’язані з переїздами.
Основними напрямами роботи щодо забезпечення соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання й розвитку.
Згідно з річним планом роботи на 2023/2024 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-11-х класів за 2023/2024 навчальний рік. За підсумками аналізу навчальних досягнень 2023/2024 навчального року із 65 учнів 1-11 класів:
✔ учні 1-4 класів оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень;
✔ 59 учнів переведено на наступний рік навчання;
✔ не атестованих учнів немає.
Моніторинг якості знань учнів з 2023/2024н.р.
Середній бал навченості з предмету
4 клас- Середній бал навченості:
Високий рівень – 2 уч. – 25%
Достатній рівень = 6 уч. – 75%
Інформатика 5клас- 9,4
Української мови - 6,3
Української літератури -8,1.
Фізична культура -9.6
Захист України -9.5
Англійська мова Середній бал навченості з предмету 8.8
Математика 5кл -8,2;
математика 6кл-6,9;
інформатика 6кл- 7,1;
фізика 7кл – 6,6;
Інформатика 7кл – 7,1;
фізика 8кл – 7,1;
інформатика 8кл – 7,9;
фізика 9кл – 9;
Інформатика 9кл – 9,1;
фізика 10кл – 9,5;
інформатика 10кл – 10;
фізика-астрономія 11кл -9,2.
Середній з алгеб і геометрії-8.12
Історія України:
5 клас- 8,8
6 клас- 6,5
7 клас- 7
8 клас-6,5
9 клас-8,7
10 клас-9
11клас- 9,5
Всесвітня історія
7 клас- 7,1
8 клас-7,6
9 клас- 8,8
10 клас- 9,5
11 клас- 9,3
Право
9 клас- 8,8
Громадянська освіта
10 клас – 10,5
Технології
5клас – 10,8
6клас – 9
7 клас – 9,7
8клас -9,9
9клас – 10,1
5 кл.Інтегрований курс_10 б
6кл.Інтегрований курс_7,8 б
Українська література.
7 кл._7,4 б;
8 кл_7,7 б;
9 кл_ 9 б.
Зарубіжна література.
7 кл_7 б;
8 кл_7 б;
9кл_9 б;
10 кл_10 б;
11 кл_9 б
Географія.
8 кл_8 б
9кл_9б
Біологія -9.5 б
Природознавство-9 б.
Музичного мистецтва
5 клас -11
6 клас-9.1
7 клас-8.8
8 клас-8.7
9 клас-9.8
Образотворче мистецтво
5 клас-11.2
6 клас-9.7
Робота з обдарованою молоддю
У 2023/2024 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми, втілювались у життя заходи щодо реалізації програми «Обдарована дитина».
Ефективною формою роботи для реалізації, утвердження своїх здібностей є предметні олімпіади та конкурси.
У І етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика взяли участь 12 учнів.
Учасниками Всеукраїнського мовно-літературний конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка в І етапі стали 12учнів.
У закладі значна увага приділяється національно-патріотичному вихованню підростаючого покоління, розвитку творчої особистості кожного учня.
РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Протягом 2023/2024 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною проблемою « Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму» у наступних методичних об’єднаннях:
✔ початкових класів;
✔ класних керівників.
Аналіз роботи методичних об’єднань засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними об’єднаннями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних об’єднань розглядались, зокрема, такі питання:
✔ виконання Державних стандартів освіти;
✔ вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;
✔ опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2024/2025 навчальному році;
✔ методика організації та проведення сучасного уроку;
✔ використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;
✔ формування предметних компетентностей в учнів;
✔ вивчення передового педагогічного досвіду вчителів району, області.
Робота методичних об’єднань була спланована, засідання проводилися на належному рівні з обговоренням науково-теоретичних питань і практичної діяльності вчителів.
Науково-методична рада закладу забезпечувала планування, керівництво та аналіз методичної роботи протягом року. Майстерність учителів здійснювалася через постійне самовдосконалення, вивчення передового досвіду вчителів України та своїх колег шляхом самоосвіти та через участь у роботі методичних об’єднань, семінарах, виконанні особистих творчих планів.
Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.
Методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу
У 2023/2024навчальному році члени шкільного методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу працювали над виконанням програм культурного та духовного відродження держави. Тому творча діяльність учителів була спрямована на пошуки способів реалізації вимог та завдань, поставлених перед педагогами Державною національною програмою „Освіта”, Законом України „Про освіту “, Законом „Про мови в Україні”, Державним стандартом та рекомендаціями головного управління Міносвіти і науки України „Про вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури, історії, правознавства, іноземних мов”.
Робота МО була зосереджена над реалізацією проблеми "Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму" та виховної проблеми «Створення сприятливих умов для успішного розвитку індивідуальності кожного учня, виховання свідомого громадянина, патріота; виховання активної, вільної, всебічно розвиненої особистості, спрямованої на саморозвиток, формування уміння діяти самостійно з урахуванням індивідуальних здібностей і інтересів» і спрямована на:
· координацію навчальної, науково-методичної, організаційної роботи вчителів-філологів, історії, правознавства, музичного мистецтва;
· здійснення методичного забезпечення викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури, історії
· втілення в практику нових методик і технологій, контроль стану викладання предметів;
· обмін досвідом між членами МО;
· систему роботи з обдарованими дітьми;
· участь у шкільних, міських та Всеукраїнських конкурсах, олімпіадах.
ЦМО вчителів-предметників суспільно-гуманітарного циклу – це співдружність творчих особистостей із високим фаховим рівнем, про що свідчить результативність роботи: перемоги учнів у конкурсах, олімпіадах, участь учнів у тижнях, місячниках, декадах гуманітарних наук тощо.
Розв’язуючи проблеми гуманітаризації освіти, вчителі спрямовували навчально-виховну роботу на відродження національної свідомості, формування духовності учнів. Для цього знаходили найоптимальніші засоби навчання, використовували такі основні типи діяльності на уроці:
ігрова та предметно-практична діяльність: діалог, інсценізація, елементи народознавства тощо;
спілкування у формі діалогів, створення розмовних, проблемних ситуацій;
дослідницька, пошукова діяльність;
використання інноваційних технологій,
vзастосування інтерактивних методик навчання;
робота над розвитком зв’язного мовлення учнів, їх словниковим запасом.
Цікаво проводили вчителі нетрадиційні за формою уроки, вікторини, КВК, літературні вітальні, диспути, брейн-ринги, конкурси, заочні екскурсії, інтегровані та компаративні уроки, уроки-діалоги та ін.
Найбільшу увагу вчителі приділяли активізації самоосвіти учнів через систему різнопланових творчих завдань, що сприяють розвиткові здібностей та обдарувань школярів.
Всі члени ЦМО працювали над методичною проблемою „Формування ключових і предметних компетентностей у процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін”, яка перегукується із загальношкільною науково-методичною проблемою.
Обов’язковим структурним елементом кожного засідання ЦМО була практична робота: моделювання уроку або його фрагменту, розв’язування ситуативних завдань, відповіді на проблемні запитання, одержання вчителями інформації про досягнення педагогічної науки, передового педагогічного досвіду в засіданнях за „круглим столом” тощо.
Методоб’єднання природничого циклу
До предметів природничого циклу належать фізика, хімія, біологія, географія, астрономія, основи здоров’я, природознавство, інформатика. Вони формують науковий світогляд молодої людини, побудований на науково доведених фактах, теоріях, явищах природи. Саме в цьому полягає значення природничого циклу, його важливість поряд з іншими дисциплінами.
2023 – 2024 навчальний рік ми працювали в змішаному форматі, поєднавши дистанційне і очне навчання. На початку 2023-2024 навчального року було сплановано роботу МО вчителів природничого циклу, де передбачено орієнтацію на інноваційні технології, інтерактивні методи підготовки й проведення уроків та позакласних заходів в умовах дистанційної роботи , екологічне виховання учнів. Успішній роботі сприяло мобільне реагування на виклики сучасної української школи, активна робота із обдарованими учнями, проведення цілого ряду позакласних заходів, які в більшій мірі відкривають можливості дітей та сприяють підвищенню інтересу учнів до природничих дисциплін.
Позитивним моментом в роботі вчителів методичного об’єднання є використання в своїй роботі інтерактивних технологій та різних методичних засобів. Кожен вчитель МО активно під час навчального процесу використовує можливості інтернет-ресурсів, хмарні сервіси в освітньому просторі, вчителі підвищують свій фаховий та методичний рівень.
Впродовж навчального року проведились засідання МО, на яких розглядалися заплановані на початку року питання. Щоразу аналізувались навчально-методичні заходи, що проводились вчителями за звітний період. Під час таких засідань не тільки озвучувались переліки проведених уроків чи позакласних заходів, а й обговорювались пропозиції щодо активізації роботи, покращення результативності праці вчителів-природничників.
Впродовж навчального року було проведено наступні заходи:
* Протягом перших двох місяців навчання вчителями опрацьовано нормативні документи МОН України щодо організації навчально-виховної роботи під час викладання природничих дисциплін.
* Впродовж жовтня по грудень 2023 року відбувся І та ІІ етап Всеукраїнських предметних олімпіад. Учні нашої школи зайняли призові місця в ІІ етапі , а саме :
З хімії , вчитель Бізікова Н.В.– учень 9 класу Курилов Захар – ІІ місце.
З фізики , вчитель Пивовар А.В. - учениця 9 класу Данданян Л. – ІІ місце.
З біології , вчитель Сосюкіна О.В. – учениця 11 класу Сосюкіна С. – ІІ місце, учень 9 класу Курилов З.- ІІ місце.
З математики , вчитель Шипіна О.О. – учень 9 класу Курилов З – ІІІ місце, учениця 11 класу Куру А. – ІІІ місце.
Щороку учні нашої школи приймають участь у Міжнародних та Всеукраїнських конкурсах «Кенгуру», «Левеня», «Геліантус», «Колосок», XIV Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» з інформатики .
* Традиційним для педагогів природничих дисциплін стало підвищення кваліфікації на базі МОІППО, яка є необхідною умовою проходження атестації. В цьому навчальному році атестувалися на підтвердження категорії Пивовар А.В.,Калкутін М.О.
Також вчителі природничо – математичного циклу опрацювали модельні навчальні програми рекомендовані Міністерством освіти і науки України для 5- 6 класів. Відповідно концепції НУШ , всі вчителі пройшли курси ( ІІ сесію).
* Уточнено банк даних та організовано роботу з обдарованими учнями, а також за окремим планом працюють з учнями які мають початковий рівень знань.
* За період технологій дистанційного навчання , вчителі активно використовували через соціальні мережі он-лайн уроки, відео уроки , оф-лайн тести які учні опановували вдома.
Вважаю, що робота вчителів природничих дисциплін школи впродовж 2023-2024 навчального року була насиченою, плідною, результативною, багатоплановою і внесла свій гідний вклад у навчально-виховний процес Тузлівського ліцею. План роботи методоб’єднання на поточний навчальний рік в цілому виконаний. Дякую всім за співпрацю і підтримку в усіх моїх ініціативах і починаннях впродовж навчального року.Сподіваюся, що наступного року й надалі працюватимемо ефективно і творчо.
Результати атестації:
Традиційним у закладі освіти залишилося проведення предметних тижнів та творчих тижнів учителів, які атестуються. У березні пройшов творчий звіт вчителів Пивовар А.В.,Калкутіна М.О.,Сосюкіна В.О.,Кудряшової Т.Г., що атестувалися у 2023 р. Вчителі представили звіт своєї роботи у міжатестаційний період! Всі працювали дуже наполегливо і плідно: відкриті уроки і заходи, самоосвіта на різних сайтах, участь у різних конкурсах, проєктах, проведення олімпіад- онлайн і багато іншого.
Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад, адміністративних нарад, нарад при директорі.
Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що порівняно з минулим навчальним роком зріс рівень фахової майстерності педагогів. Педагогічний колектив школи в процесі своєї діяльності реалізував мету виховання, навчання та розвитку дітей, поставлену на початку навчального року.
Сосюкін Віталій Олександрович
В 2023 році проходивкурсовуперепідготовку з 21.11 по 16.12 2023 року (30 академічних годин) мистецькаосвітня ІІІ сесія.
Протягом2023/2024 р. з метою вдосконалення рівня самоосвітньої діяльності пройшов онлайн-курси підвищення кваліфікації на платформах
Миколаївськогообласногоінститутупіслядипломноїпедагогічноїосвіти.
Післяпроходження онлайн-курсівотримавтакісертифікати:
1. Сертифікат про підвищення кваліфікації ПК № 31193118/НУШ2665-2023. Курс про підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО ,які забезпечуватимуть реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти (мистецька освітня галузь) ІІІс.
2. Сертифікат про підвищення кваліфікації ПК №31193118/Т966-2023 «Музичне мистецтво» інтегрований курс» Мистецтво».
3. Сертифікат ПК №31193118/SL 192__2023учителів початкових класів» Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення».
4. Сертифікат №100 учасник майстер – класу для вчителів образотворчого мистецтва , початкових класів та вихователів ЗДО
5. Психологічна безпека дорослих та дітей під час повітряної тривоги у школі .
В якості методичного забезпеченнявикористовуюжурналивидання :
1.Сайт з інтернет простору «Музика».
2. Сайт для вчителів з образотворчого мистецтва.
Участь учніву конкурсах
1.В конкурсі Всеукраїнський щорічний мистецький проєкт ГАМА брала участь Звонка Поліна.
2.Різдвянний вертеп колядок і щедрівок.
3.Різдвяний конкурс вчителів.
4. 4клас .Веснянні розваги гаівки.
Калкутін Микола Олексійович
Протягом 2023/2024 р. з метою вдосконалення рівня самоосвітньої діяльності пройшла(пройшов) онлайн-курси підвищення кваліфікації на платформах
1.Миколаївський обласний інститут після дипломної педагогічної освіти
2.Прометеус «Захист прав людей з інвалідністю»
3.Зрозуміло «Психологічна безпека дрослих та дітей під час повітряної тривоги у школі.
Після проходження онлайн-курсів отримала (отримав)такі сертифікати:
1. Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти(фізична культура) III c.
2. Захист прав людей з інвалідністю
3. Психологічна безпека дрослих та дітей під час повітряної тривоги у школі.
В якості методичного забезпечення використовую журнали видання :
1.Здоровья та фізична культура . видавництва “Шкільний світ”
Участь учнів у конкурсах
1.Пліч-о-пліч з баскетболу,фут залу.
2.Обласні змагання з волейболу
3.Обласний конкурс з «Воркауту»
4.Патріотична гра Джура
На працюю з учнями 10 класу і відповідно являюсь класним керівником даного класу.
З 2021 року працюю над науково-методичною проблемою «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму ».
Пивовар Анатолій Валентинович
Протягом 2023/2024 р. з метою вдосконалення рівня самоосвітньої діяльності пройшла(пройшов) онлайн-курси підвищення кваліфікації на платформах
1. МОІППО
2. Зрозуміло
3. Ранок.
4.Edera.
Після проходження онлайн-курсів отримала (отримав)такі сертифікати:
1. Сертифікат «Інструменти виявлення та подолання навчених втрат.» (15 годин, 0,5 кредит ЕКТС) .
2. Сертифікат «Школа для всіх» (30 годин 1кредит ЕКТС, едера).
3. Сертифікат «Нуш: сучасні підходи до вибору, адаптації та використання модельної навчальної програми з фізики». (2 акад.год 0,06кредит.ЄКТС ранок).
4. Сертифікат «Учителі ,які забезпечуватимуть реалізацію Державного стандарту базової освіти (математична освітня галузь, ІІІ сесія 30 год МОІППО),
В якості методичного забезпечення використовую журнали видання :
1. « Український фізичний журнал» видавництво Академперіодика.
Участь учнів у конкурсах: на жаль немає.
На працюю з учнями 8 класу і відповідно являюсь класним керівником даного класу.
З 2023 року працюю над науково-методичною проблемою « Формування кочових компетентностей учнів на уроках фізики та математики застосовуючи педагогіку партнерства ».
Кудряшова Тетяна Георгіївна
Атестаційна комісія ІІ рівня Відділу освіти, молоді та спорту Коблівської сільської ради та підтвердила раніше присвоєну кваліфікаційну категорію « Спеціаліст першої категорії», відповідає займаній посаді учителя початкових класів Тузлівського ліцею
На протязі 2023-2024 р. з метою вдосконалення рівня самоосвітньої діяльності пройшла онлайн-курси підвищення кваліфікації на платформах
1.МОІППО
2.ЕДЕРА.
Після проходження онлайн-курсів отримала такі сертифікати:
1. «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами» (30 год.) 15.10 2023 рік
2. « Про дистанційний та змішаний формати навчання» для педагогів та керівників шкіл . (50 год.) 03.09 2023 рік
3. Курси підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, які у 2023 – 2024 році працюватимуть із першокласниками. ( 30 год.) 27.11 2023 рік
4. « Учителі початкових класів. Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення» (8 год.) 27.10 2023 рік
5. « Психологічна безпека дорослих та дітей під час повітряної тривоги в школі» (Зрозуміло) - 6 год. 29.08 2023 рік
6. « Чи є причини для надолуження навчальних втрат?» тренінг «Батьківські
Збори у новому форматі» ( 1,5 год) 11.10 2023 рік
7. Тренінг « Профілактика ВІЛ СНІДУ та інших соціально – небезпечних хвороб серед вчителів, школярів та студентів для подолання епідемії ВІЛ СНІД в Україні» ( 24 год.) 24.01 2024 рік
В якості методичного забезпечення використовую журнали видання :
1. « Учитель початкової школи» видавництво « Світич»
Участь учнів у конкурсах
1.Регіональний конкурс дитячої творчості « Казки Василя Сухомлинського в малюнках» Бровченко Марк -2 місце, Учень Микита – 2 місце.
2.Конкурс дитячого малюнку « Як я захищатиму Батьківщину» Бровченко Марк -1 місце.
3.Інженерний тиждень
З 2023/2024 навч.року працює над науково-методичною проблемою «Впровадження елементів інноваційних технологій – як засіб розвитку творчих здібностей школярів ».
Виховна робота
Виховна робота в школі проводилась відповідно до виховної проблеми школи: «Спільна робота школи, сім’ї у формуванні особистості – патріота України засобами національного виховання». Головною метою виховної роботи– формування громадянина—патріота України, створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя. Основною метою у вихованні здобувачів освіти у Виховна робота в школі у 2023/2024 навчальному році здійснювалася відповідно до Закону України «Про Освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді,основних аспектів Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, річного плану, програми «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України
Основною метою у вихованні здобувачів освіти у 2023/2024 навчальному році здійснювалася відповідно до Закону України «Про Освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, основних аспектів Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, річного плану, програми «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
Основною метою у вихованні здобувачів освіти у 2023-2024 навчальному році є продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціативним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ.
Серед основних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.
Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з батьками.
Виховна робота в 2023-2024 навчальному році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.
Для реалізації проблемної теми було розроблено план виховної роботи, який охоплює всі напрями виховання, включає в себе календарні, традиційні шкільні свята, різноманітні заходи. На позакласних заходах класні керівники виховують національну самосвідомість, патріотизм, формують фізичну та екологічну культуру, здоровий спосіб життя, та створюють умови для розвитку творчої особистості.
З метою поширення правових знань, підвищення рівня правової освіти, профілактичної та превентивної роботи , а також забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров’я, формування фізичних здібностей особистості у 2023-2024 навчальному році
Система виховної роботи закладу заснована на ідеї педагогіки життєтворчості, сприяє становленню і розвитку особистості учня, створенню ситуації успіху та самореалізації дитини. У закладі створено громадсько-освітній простір виховання дітей: виховання в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, що дає суспільству модель ціннісних відносин.
Основою виховного процесу у закладі є людина як найвища цінність.
Виховна система закладу - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання.
Можливість реалізації нових цілей виховання потребує відповідної його перебудови, впровадження сучасних виховних моделей, використання активних, цікавих форм і методів у виховному процесі.
Виховна робота протягом 2023/2024 навчального року була спрямована на виконання завдань, поставлених Конвенцію про права дитини, Законом України «Про охорону дитинства», Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 "Про деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти", основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, лист МОН «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні » від 1305.2022 р. No 1/5119-22, концепція патріатичного виховання державна цільова соціальна прорграма національно-патріотичного виховання на період до 2025 року. Національна стратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі (СХВАЛЕНО Указом Президента України від 25 травня 2020 року № 195/2020), Концепція «Безпечна і дружня до дитини школа».
Основною метою у вихованні здобувачів освіти у 2023/2024 навчальному році є продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ.
Головним завданням є національно – патріотичне виховання молоді на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей.
Пріоритетними напрямками є формування гармонійно розвиненої і національно свідомої особистості, здатної до саморозвитку, наділеної глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними і патріотичними почуттями.
Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:
· військово-патріотичне виховання;
· громадсько-правове виховання;
· екологічне виховання;
· художньо-естетичне виховання;
· родинно-сімейне виховання;
· моральне виховання;
· профорієнтаційне виховання;
· превентивне виховання
· формування здорового способу життя;
· розвиток творчих здібностей.
Виховна робота в ліцеї здійснюється за такими орієнтирами:
· ціннісне ставлення до себе;
· ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
· ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
· ціннісне ставлення до праці;
· ціннісне ставлення до природи;
· ціннісне ставлення до культури та мистецтва.
В межах цих орієнтирів проводяться шкільні свята і виховні заходи. Виховну роботу здійснювали на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі саме здорового способу життя, через пропаганду духовних надбань українського народу, через заходи, спрямовані на виховання любові до рідної землі, на осмислення самовизначення у виборі професії.
Виховна робота в закладі проводилась з урахуванням науково-методичної проблеми школи: «Створення сприятливих умов для успішного розвитку індивідуальності кожного учня, виховання свідомого громадянина,патріота; виховання активної вільної, всебічно розвиненої особистості, спрямованої на саморозвиток,формування уміння діяти самостійно з урахуванням індивідуальних здібностей і інтересів».
Для реалізації проблемної теми було розроблено план виховної роботи, який охоплює всі напрями виховання, включає в себе календарні, традиційні шкільні свята, різноманітні заходи. На позакласних заходах класні керівники виховують національну самосвідомість, патріотизм, формують фізичну та екологічну культуру, здоровий спосіб життя, та створюють умови для розвитку творчої особистості.
Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану потребувала іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи. Основним цільовим напрямом було забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя.
Особливо важливим стало, продовжити формувати громадянанина-партіота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, який здатний побудувати суспільство. У сучасних умовах патріотичне виховання молодого покоління набуває особливої актуальності, тому патріоричне виховання є важливою складовою загального виховного процесу. В цьому році наш заклад активно приймав участь у конкурсах, акціях, онлайн-марафонах, авторських конкурсах, заходах приурочених до важливих дат.
Результати роботи публікувалися на сторінці нашого ліцею у Фейсбук та на сайті закладу.
Проведено такі заходи:
- Відповідно до Указу Президента України №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії росії проти України» у закладі щоденно о 9.00 проводиться загальнонаціональна хвилина мовчання;
- день Знань. Свято Першого дзвоника та Єдиний урок для здобувачів освіти 1-11-х класів на тему: «МИ УКРАЇНЦІ: ЧЕСТЬ І СЛАВА НЕЗЛАМНИМ!»;
- участь у благодійних акціях воїнам ООС: листи на підтримку бойового духу воїнів, що захищають Україну, виготовлення невеличких сувенірів, подарунків, малюнків;
- Всеукраїнських конкурсах
- участь в районному етапі військово-патріотичної гри «Джура»;
- Виховні години, бесіди, інтелектуальна-розважальна гра «Гідні бути українцями»;
до Дня Гідності і Свободи;
- загальношкільний флешмоб «Запали свічку пам’яті», бесіди, презентації, уроки пам'яті, виставка дитячих малюнків гуртка до Дня пам'яті жертв Голодомору та політичних репресій;
- перегляд кінофільму «СНІД – небезпечне захворювання», Бесіда на тему: «Здоров’я – це сучасно», інформаційна хвилина на тему: «Скажемо наркоманії - НІ», перегляд презентації на тему: «Що треба знати про СНІД», конкурс малюнків та плакатів «СНІДу-НІ!» до Всесвітньому дню боротьби зі СНІДом;
- інформаційна година на тему: «Історія створення Збройних сил України», урок мужності на тему: «На варті Вітчизни», виховні години та бесіди на теми: «Вірні сини Батьківщини», заходи, присвячені Дню Збройних Сил України;
- виставка малюнків до Дня Збройних сил України;
- міжнародна правозахисна акція "16 днів проти насилля" розпочата у 1991 році. Ініціатори обрали датою початку акції, 25 листопада - Міжнародний день боротьби з насиллям та датою її завершення 10 грудня - Міжнародний день захисту прав людини.
- Година спілкування до Дня пам’яті і примирення;
- привітання молодших учнів до Дня Святого Миколая;
- години спілкування на тему: ”Захід, схід – одна країна! Це – соборна Україна”, урок державності на тему: «Шлях до незалежності»,
- виховний захід на тему: «Крути – подвиг і трагедія», бесіди на тему: «Крути: і сум, і біль, і вічна слава», Виставка малюнків на тему: «Україна: обпалений цвіт», книжкова виставка за темою: «Крути – бій за майбутнє» з нагоди Дня пам’яті героїв Крут,
- заняття - тренінг –Толерантність врятує світ Добро починається з тебе
- урок патріотичного виховання на тему: «Небесна сотня у наших серцях», перегляд презентацій «Уже ніхто не знищить Україну, в тобі, в мені, у кожному із нас…», виховна година на тему: «Герої не вмирають» до Дня Героїв Небесної Сотні;
- брали участь у заходах до Дня рідної мови: читанням віршів про рідну мову, хвилинки – цікавинки на тему: «Українська мова в світі», писали Всеукраїнський радіодиктант;
- Проведення виховних годин та бесід до дня народження Великого Кобзаря (9 березня) та Всесвітнього дня поезії (21 березня) був проведений квест
- до Всесвітнього дня книги у шкільній бібліотеці ліцею було оформлено книжкову виставку «Джерело мудрості»;
- учні ліцею взяли участь Всеукраїнській акції Національний тиждень читання.
- проведення годин пам’яті на тему: «Твій біль, Україно, - Чорнобиль», «Чорнобиль: біль Землі і душі», демонстрація ролику трагедії на Чорнобильській АЕС, організація віртуальної подорожі по Чорнобилю і При́п'яті до Дня Чорнобильської трагедії;
- з нагоди відзначення Дня пам’яті та примирення і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні в ліцеї було проведено заходи: виховна година на тему: «Вічна пам'ять і слава нашим героям», бесіди на тему: «Пам’ятаємо перемагаємо!»,
- день матері: виготовилення різноманітних листівок та святкові привітання! (початкова школа)
- онлайн-флешмобі до Дня вишиванки «Вишиванка – оберіг українського народу».
- останній дзвоник
Проводилася цілеспрямована профілактична робота з безпеки життєдіяльності. Класні керівники проводять бесіди зі здобувачами освіти з попередження всіх видів травматизму та записують бесіди до класних журналів, а перед початком зимових та літніх канікул проводиться первинний інструктаж
20 грудня для учнів 9 -11 класів ліцею була проведена лекція фахівцем міжрегіонального центру гуманітарного розмінування та швидкого реагування ДСНС України щодо мінної безпеки.
Організовано та проведено конкурси та виставки творчих робіт учнів, спрямовані на виявлення та самореалізацію обдарованих дітей, а саме:
За кількістю зайнятих І,ІІ,ІІІ, місць слід подякувати Савці О.В. та Георгієш Г.М.
Савка О.В.
- обласний фестиваль «Моя SТЕМ-ідея» 2- ІІ місця, 2 – ІІІ місця
- Фестиваль-конкурс театральних вистав «У світі добрих вчинків» за творами В. О. Сухомлинського І місце
- Обласний конкурс-виставка «Український сувенір» 1- І, 1 – ІІІмісце
- Обласний конкурс-виставка ”Новорічна композиція” 2-ІІ місця
- Міжнародний екологічний конкурсу “Квітка буття” (обласний тур) 1 – І, 1-ІІ місце
- Обласний конкурсу декоративно- ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» І місце громада ІІІ місце обл.. 1- ІІ місце
- Всеукраїнський конкурс дослідницько-експерементальних робіт з природознавства «Юний дослідник» І- громада, IV -всеукраїн. етап
- Обласна акція «День зустрічі птахів» 1 – ІІ місце
5 - І ;7 – ІІ; 4 – ІІІ місць
Георгієш Г.М 2- І місця ; 2 -ІІ сертифікати і дипломи.
Наші виховні задачі.
Ø Розвивати учня відповідно до його інтересів і нахилів.
Ø Духовно збагачувати.
Ø Навчити відповідати за вчинки, знати права та обов’язки.
Ø Бути патріотом.
Ø Постійно самовдосконалюватись.
Ø Вести здоровий спосіб життя.
Хочеться відмітити різні форми участі вихованців у обговореннях: відео, презентації, буктрейлери, фото та жваве коментування цікавих тем, роботу над індивідуальними проектами.
Завдання педагога – не просто навчити, дати знання з певного предмета, забезпечити виконання навчальної програми, а заспокоїти, порадити, дати життєві орієнтири.
Значну увагу протягом року приділяли профілактиці булінгу, кібербулінгу
у шкільному середовищі та роботі з попередження випадків торгівлі людьми.
Усі заходи сприяють поліпшенню умов навчання, розвитку та виховання дітей. З учнями ліцею, схильними до девіантної поведінки та пропусків навчальних занять без поважних причин, проводиться планомірна робота щодо охоплення їх навчанням та позаурочною діяльністю.
Приділялася увага роботі з попередження наркоманії, алкоголізму, боротьбі з тютюнопалінням серед неповнолітніх. З метою профілактики та пропаганди здорового способу життя, боротьби з наркоманією та СНІДом, відповідно до річного плану роботи проводилися тематичні заходи. Під час виховних годин класні керівники застосовували активні методи роботи, використовували методику колективної творчої діяльності.
На постійному контролі знаходиться відвідування учнями ліцей. У зв’язку з воєнним станом, у закладі було запроваджено звітування по відсутнім. Також, у зв’язку з воєнними діями та оголошеним військовим станом у країні та необхідністю евакуюватися з небезпечних регіонів питання контролю за дітьми стало особливо гостро. Тому адміністрація ліцею тримала на постійному контролі пересування сімей і дітей в ній. Класними керівниками налагоджений тісний контакт з кожною сім’єю. Проводився щоденний моніторинг за пересуванням сімей і дітей в них
Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти здобувачам освіти розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще. Плануємо всім педагогічним колективом продовжити роботу в усіх напрямках у наступному навчальному році. Внаслідок системи навчально-виховних заходів, які проводяться в навчальному закладі, сформувалась модель випускника – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави.
Підсумовуючи, слід зазначити, що всі вихованці ліцею протягом року були задіяні в навчально-виховному процесі.
Виховна робота в 2023/2024 навчальному році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками.
Учні школи брали участь у різноманітних конкурсах:
´ 1. «Роби добро» (1-4 класи)
´ 2. Всеукраїнський конкурс «Захисники України» (1-4 класи,5,6 класи)
´ 3. Всеукраїнський конкурс до Дня Гідності та Свободи (2-4 класи,5,6)
´ 4. Всеукраїнський конкурс «Безпечний Інтернет» (5,9,11 класи )
´ 5. Всеукраїнський конкурс «Наука – це цікаво!» (7 класи)
´ 6. Всеукраїнський конкурс «Від бандури до цимбал» (5,6,7)
´ 7..Всеукраїнський конкурс «Зимові свята в традиціях нашого народу»(1-4,5,6,7класи)
´ 8.Конкурс «Садок вишневий коло хати» (7 клас)
´ 9. 10.Конкурс «Основи кібербезпеки»(6-9)
´ 11.Конкурс «І слово,і пісня,матусю,тобі»
´ 12.Конкурс «Слово до слова»(5,6 класи)
´ 13.Конкурс «Стоп булінг»(7)
´ 14.Конкурс «Як це працює?»(1-4)
Протягом роботи виявлено ряд недоліків, а саме:
- потребує покращення співпраці педагогічного, батьківського та учнівського колективів школи та проведення батьківських лекторіїв;
- проблемними залишаються спізнення учнів на 1 урок;
- потребує покращення якості проведення виховних годин, заходів, ведення ділової документації класними керівниками;
- потребує активізації робота учнівської організації самоврядування,
робота шкільного прес-центру.
ЗАВДАННЯ НА 2024/2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК:
2024/2025 навчальний рік є особливим з точки зору ведення виховної роботи через соціально-політичну кризу в Україні. В контексті нових викликів, що постали перед країною, необхідно переглянути практику виховної роботи та захисту дітей у навчальному закладі.
Керуючись Законом України «Про загальну середню освіту», Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепції національно-патріотичного виховання та Програмами в галузі освіти, де визначені завдання загальної середньої освіти, наш ліцей головну увагу у виховній роботі акцентує на вихованні громадянина – патріота своєї Батьківщини, готового до подальшої освіти і трудової діяльності, з вільними політичними і світоглядними переконаннями, з свідомим ставленням до обов’язків; на формуванні особистості учня; вихованні поваги до національних цінностей нашого народу; вироблення навичок здорового способу життя; готовності до подальшої соціалізації
РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Як директор закладу освіти розумію, що якість освітньої діяльності неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти. Цілі розвитку та основні кроки задля їх досягнення формулюються у Стратегії розвитку, що містить визначення цінностей, які сповідує заклад.
Тому у 2023-2024 навчальному році адміністрація закладу освіти разом із передовими педагогами закладу та експертними групами працювала над реалізацією Стратегії розвитку на 2024-2029 роки для удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії з урахуванням якісних змін у державі.
Під час розроблення Стратегії розвитку закладу та річного плану роботи закладу ми намагалися врахувати результати вищеописаного анкетування, особливо що стосується булінгу та цькування.
Протягом 2023-2024 н. р. заклад освіти працював за освітньою програмою (погоджено педагогічною радою, протокол № 1 від 28.08.2023року), складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, яка враховувала побажання учнів та батьків та включала цікаві курси за вибором.
У 2023-2024 навчальному році навчальний заклад працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради № 1 від 28.08.2023 року, що включав розділи із управлінської діяльності, навчально-виховної, навчально-методичної та виховної робіт, контрольно-аналітичну та фінансово-господарську діяльність закладу.
На даний час адміністрація навчального закладу працює над розробленням річного плану роботи школи на 2024-2025 навчальний рік, з проєктом якого вже ознайомлений педагогічний колектив закладу. Річний план розроблений відповідно до Стратегії розвитку та Освітньої програми, є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року та передбачає реалізацію чотирьох основних напрямків роботи внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а саме щодо освітнього середовища, системи оцінювання освітньої діяльності учнів, системи педагогічної та управлінської діяльностей. Стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування.
Особливу увагу, як керівник, хочу звернути на фінансове та матеріально-технічне забезпечення закладу. Протягом 2023-2024 навчального року у період літніх канікул у закладі здійснені наступні ремонтні роботи:
Фінансовий звіт 2023/2024н.р.
№ з/п |
Назва робіт |
Відділ освіти |
Батьки+ вчителі+ працівники |
Благодійна допомога |
1 |
Ремонт спортивної зали |
|
+ |
|
2 |
Поточний ремонт приміщення |
+ |
+ |
|
3 |
Заміна рукомийників |
+ |
|
|
4 |
Ремонт опалювальної системи |
+ |
|
|
5 |
Поточний ремонт спортивного майданчика |
+ |
+ |
|
6 |
Забезпечення підручниками |
+ |
+ |
|
7 |
Часткове забезпечення дітей ноутбуками |
+ |
|
+ |
8 |
Генератор |
|
|
+ |
Хочу зазначити, що школа працює в режимі стабільності, ліміти на використання енерго- та газоносіїв не перевищено. Проте, на сьогодні залишається багато нагальних проблем, які необхідно вирішити. Адміністрація закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників, готує і доводить до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежує їх реалізацію.
Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому навчальному закладі створений та активно функціонує офіційний сайт, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації.Сайт закладу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються у житті школи, є одним із інструментів організації дистанційного навчання. Шкільне життя навчального закладу висвітлюється також на офіційній Facebook-сторінці закладу, що є більш популярною серед учнів та батьків.
Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі МОІППО та українських ІППО, педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.
Як директор закладу у роботі з працівниками дотримуються партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у закладі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.
Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за бажання вчитися, учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території ліцею. Я вірю в наш навчальний заклад, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу нашої школи.
ДЯКУЮ ВСІМ ЗА УВАГУ!