УКРАЇНА
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ
ВІДДІЛ ОСВІТИ ТА СПОРТУ КОБЛІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ТУЗЛІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІСТ
Звіт директора Тузлівського ліцею Коблівської сільської ради
Сосюкіної Оксани Василівни
про діяльність закладу освіти в 2022-2023 р.
Головною метою Закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття початкової, базової та повної середньої освіти.
Головними завданнями Закладу є:
- Створення умов для здобуття початкової, базової та повної середньої освіти на рівні не нижчому від Державних стандартів;
- Виховання морально і фізично здорового покоління;
- Розвиток природних позитивних нахилів, здібностей та обдарованості, творчого мислення, потреб і вміння самовдосконалюватися;
- Формування громадянської позиції, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії;
- Виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв української нації, державної мови, національних цінностей;
- Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої соціальної цінності.
Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами Верховної Ради України, указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших органів центральної виконавчої влади, рішеннями місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування, власним Статутом.
Робота педагогічного колективу в 2022-2023 н.р. була спрямована на реалізацію Стратегії діяльності. Основними стратегічними напрямками роботи ліцею
1.Освітнє середовище. Система збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору. Безпечна школа. Попередження булінгу.
2. Система оцінювання здобувачів освіти. Забезпечення виконання Державних стандартів – якість освіти. Задоволення освітніх потреб
3. Педагогічна діяльність.. Реалізація Концепції НУШ.
4. Управлінські процеси. Партнерство в освіті. Формування іміджу закладу освіти.. Матеріально-технічне забезпечення.
|
Кількісний склад працівників закладу освіти Педагогічних працівників – 16 Працівники закладу – 11 |
У закладі навчається 81 учнів.
Кількість класів: 11.Середнянаповнюваністькласів становить7,3 учнів.
Працює 16 учителів, із них:
3-мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»;
11 – «спеціаліст першої категорії»;
2 – «спеціаліст»;
Проектна потужність школи –340 учнів.
У закладі 14 навчальних кабінетів та класних кімнат. До послуг учнів актова та спортивна зали, бібліотека, 1 комп’ютерний клас, майстерня, їдальня, медичний кабінет спортивний майданчик, Для підвищення професійного рівня вчителів у закладі працює методичний кабінет.
. Створена локальна мережа Internet. Класні кімнати для 1-4 класів, які навчаються за програмою Нової української школи, забезпечено комп’ютерами, частково телевізорами, принтерами, ламінаторами та необхідним навчальним обладнанням.
Стратегія розвитку закладу зумовлена якісним оновленням змісту освіти, що полягає в необхідності привести її у відповідність із світовими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо надання якісних освітніх послуг.
В 2022-2023 н.р. школа освіта постала перед новим викликом - організація освітнього процесу в умовах правового режиму воєнного стану. В таких умовах освітній процес адаптовано до найбільш безпечної форми навчання – дистанційної.
1.Освітнє середовище. Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору.
Освітнє середовище вдосконалювалось відповідно Концепції НУШ.
Протягом навчального року виконувались основні завдання Стратегії щодо вдосконалення освітнього середовища:
- згідно Договору з Держпродспоживслужбою здійснюються лабораторні дослідження води, режиму освітлення, температурного режиму, виконуються умови щодо дератизації, дезінфекції, дезінсекції шкільних приміщень;
- обрізано, окремі видалено аварійні дерева, сухі гілки;
- здійснено оптимізацію зелених насаджень;
- організовано практичні заняття з надання домедичної допомоги для учнів і вчителів, тренінги з дій у надзвичайних ситуаціях;
- забезпечено проведення занять відповідно графіку і розробленої тематики з невоєнізованими формуваннями ЦЗ
- виховну роботу організовувати відповідно програми «Цінності НУШ».
З метою забезпечення відповідності безпечного середовища вимогам Безпечної і дружньої для дитини школи:
- Розроблено Паспорт безпеки.
- Заклад забезпечено інформаційними матеріалами щодо правил поводження під час адаптивного карантину, під час надзвичайної ситуації воєнного характеру: Дії під час обстрілів, дії під час вибухів, Інструкція щодо дій у разі сигналу «Повітряна тривога», Дії щодо надання долікарської допомоги у разі поранень, Дії під час хімічної атаки та інші.
- Забезпечено обізнаність учнів з правилами поведінки в надзвичайних ситуаціях.
- Здійснюється 1 раз на 2 місяці моніторинг стану електрогосподарства та пожежної безпеки.
- Перед кожними канікулами, перед початком освітнього процесу організовується проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності. Затверджено заходи з безпеки життєдіяльності, графіки проведення та тематику інструктажів та профілактичних бесід з БЖ.
- 2 рази на рік здійснюється огляд спортивних споруд, приміщень закладу освіти щодо виявлення небезпечних факторів, розробляються заходи для усунення порушень.
За результатами внутрішнього самооцінювання 2022-2023 н.р. освітнього середовища зроблено наступне:
- обробку дерев’яних конструкцій горища вогнезахисним розчином;
- проведення заміни освітлювальних приладів;
- зроблено заземлення всіх електроприладів;
- придбано генератор на випадок відключення електроенергії.
Система збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя.
- Запроваджено День української національної кухні.
- Презентацію українських корисних народних страв
- Запроваджено проведення Днів здоров’я, ранкових зарядок під музичний супровід з елементами танцю.
- Учні були залучені до участі в районній Спартакіаді за різними видами спорту.
- Проведено Тиждень пропаганди здорового способу життя «Здоровим бути модно», Декада антиалкогольної, антитююнової, антинаркотичної пропаганди. Проведено акцію «За життя без наркотиків»:
- Конкурс плакатів «Наркотикам – ні!»
- Круглий стіл «За здоровий спосіб життя»
Значна увага була приділена екологічній просвіті, правилам екологічної поведінки задля сталого розвитку в освітній процес учнів усіх класів, запровадження шкільної політики «мінімізації» відходів та сортування сміття; запровадити шкільну політику «розумного використання», на своєму прикладі привчати дітей до зменшення використання пластику та поліетилену у щоденному житті, бережливого ставлення до витрачання води, електроенергії, привчати сортувати сміття.
Основні завдання закладу освіти в галузі сталого розвитку полягають у: подальшому вдосконаленні базової освіти; переорієнтації освіти на реалізацію сталого розвитку; підвищенні поінформованості суспільства про стан довкілля та усвідомленні власної ролі кожного члена суспільства щодо можливостей з його вдосконалення; усвідомленні широкою громадськістю принципів і перспектив реалізації сталого розвитку; проведенні профорієнтації, спрямованої на вибір професій, які забезпечать сталий розвиток. Протягом року організовано екологічні акції до Міжнародного дня чистих берегів, Дня землі та інші.Розвитку закладу освіти сприяє вдосконалення інформаційного простору.
Безпечна школа. Попередження булінгу.
Безпечне освітнє середовище забезпечує: наявність безпечних умов навчання та праці комфортну міжособистісну взаємодію, сприяючи емоційному благополуччю учнів, педагогів та батьків відсутність будь-яких проявів насильства та наявність достатніх ресурсів для їх запобігання дотримання прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника освітнього процесу. Розбудова безпечної, дружньої до дитини школи відбувається відповідно Кодексу безпечного освітнього середовища Педагогічні працівники пройшли онлайн-навчання з протидії булінгу та тренінги щодо створення толерантного середовища.
В 2022-2023 н.р.
- Проведено анкетування щодо виявлення жорстокого поводження з дітьми. (Опитування учнів 5, 7, 8, 11 класів).
- Учні школи взяли участь у проведенні акції «16 днів проти насильства».
- Тренінг «Попередження конфліктів». 8-11 кл.
- Здійснюється педагогічний супровід родин, які опинилися в складних життєвих обставинах.
- Оновлено складу комісії з розгляду випадків булінгу.
- Організовано перевірки приміщень, території закладу освіти з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування).
- Проведено в закладі освіти тиждень протидії булінгу серед учасників освітнього процесу.
2. Система оцінювання:
Стратегічна ціль: СПРАВЕДЛИВЕ І ОБ’ЄКТИВНЕ ОЦІНЮВАННЯ.
Прагнемо, щоб здобувачі освіти та їхні батьки вважали, що оцінювання результатів навчання учнів у закладі освіти є справедливим і об’єктивним. Педагогічні працівники в усній формі, на сайті закладу, на інформаційних стендах у навчальних кабінетах та інших приміщеннях закладу знайомили учасників освітнього процесу з критеріями оцінювання. Учні залучаються до спільного розроблення критеріїв оцінювання їхньої діяльності. Система оцінювання в закладі освіти ґрунтується на компетентнісному підході. Учителі (75%) розробляють компетентнісні завдання для проведення оцінювання, застосовують формувальне оцінювання, що передбачає відстеження індивідуального поступу учня, практикують само та взаємооцінювання. Педагоги застосовують формувальне оцінювання: систематично відстежують та відображають розвиток, процеси навчання і результати навчання кожного учня, регулярно надають учням ефективний зворотний зв’язок щодо їхньої роботи (68%). Результати незалежного оцінювання, зовнішніх та внутрішніх моніторингів корелюємо із результатами підсумкового семестрового та річного оцінювання.
Упровадження педагогіки партнерства, компетентнісного й інтегративного підходів в освітній процес передбачає активне включення дітей в організацію навчання. Компетентнісне навчання вимагає нових підходів до оцінювання. Орієнтирами для спостереження та оцінювання є вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів.
Навчальні досягнення здобувачів у 1-4 класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню, та рівневому оцінюванню.
Основними видами оцінюванняздобувачівосвіти є вхідний контроль (проведено у вересні),поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне). В цьому навчальному році в зв’язку з воєнним часом всі здобувачі освіти були звільнені від ДПА.
У Тузлівському ліцеї-використовується поточний контроль шляхом виконання різних видів завдань, передбачених навчальною програмою, у тому числі для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів освіти протягом семестру. Поточний контроль здійснюється під час проведенняпрактичних та лабораторних занять, а також за результатами перевіркиконтрольних, самостійнихробіт, індивідуальнихзавданьтощо.
Стратегічна ціль:ЕФЕКТИВНИЙ ВНУТРІШНІЙ МОНІТОРИНГ.
Здійснення внутрішнього моніторингу для дослідження стану і результатів навчання здобувачів освіти здійснювэться відповідно розробленого Положення про внутрішній моніторинг. Систематично (згідно графіків) проводяться моніторинги результатів навчання здобувачів освіти з усіх навчальних предметів (курсів) освітніх галузей згідно перспективного плану. За результатами моніторингі вздійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, визначаються чинники впливу на отриманий результат, приймаються рішення щодо їх коригування. Ефективність застосованих заходів регулярно оцінюється на всіх рівнях управління освітніми процесами.
Адміністрація закладу освіти здійснює моніторинги шляхом: проведення вхідного контролю знань здобувачів освіти 5-11-х класів (діагностичні контрольні роботи) на початку навчального року з предметів інваріантної складової навчального плану: українська мова, математика за питаннями з відкритою формою відповіді, інші предмети; адміністративні контрольні роботи за підсумками освітньої діяльності у семестрах, навчальному році.
Стратегічна ціль: ВІДПОВІДАЛЬНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НАВЧАННЯ.
Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до навчання: діє учнівське самоврядування, учні займаються волонтерством. Учителі дають учням доручення, іноді делегують повноваження. Значна увага приділена профорієнтаційній роботі – головному мотиватору навчальної діяльності. Вчителі проводять інформаційно-просвітницьку роботу серед здобувачів знань, яка направлена на
- формування у людини установки на власну активність та самопізнання як основу професійного самовизначення та самоствердження (теми уроків «Основи здоров’я»);
- ознайомлення зі світом професій, кон’юнктурою ринку праці, правилами вибору професії, своїми правами та обов’язками (години спілкування в класних колективах, анкетування, «Самовизначення і вибір професії»);
- забезпечення самопізнання та формування «образу я», як суб’єкта майбутньої професійної діяльності (позакласна робота учнівського самоврядування);
- формування умінь аналізу різних видів професійної діяльності (позакласна робота, години спілкування);
- формування вміння співставляти «образ я» з вимогами професій до особистості та кон’юнктурою ринку праці й створювати на цій основі професійний план та його перевіряти (проект «Моя кар’єра в Україні»;
- перевірка можливостей для самореалізації в різних видах професійної діяльності (практичні заняття, «День самоврядування»;
- забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості (під час освітнього процесу);
- виховування загальнолюдських та загальнопрофесійних якостей і розумних потреб.
Провідна роль у цій роботі належить класним керівникам. Вони протягом тривалого часу спостерігає за учнями свого класу, вивчають їх індивідуальні особливості, інтереси, здібності й нахили, контактують з батьками, знають виховний потенціал кожної сім'ї. Це дає їм змогу організувати профорієнтаційну роботу на належному рівні.
Педагогічний колектив забезпечив виконання таких заходів:
- Вивчено та проаналізовано продовження навчання, працевлаштування випускників 9-х, 11-х класів 2015 - 2022 н.р.
- Проведено діагностику професійних інтересів, схильностей, ціннісних орієнтацій, готовності до професійного самовизначення.
- Забезпечено проведення консультацій:
з питань професійного самовизначення (учні);
з організації системи навчально-виховної роботи з професійного самовизначення учнів (педагоги);
з надання допомоги дітям в професійному самовизначенні (батьки).
Впроваджуватиметься принцип природовідповідності в навчанні. Під час навчання вчителі створюють ситуацію успіху, надають можливість вибору (рівня навчальних завдань, напрямів навчальної діяльності.
За результатами опитування учні отримують необхідну підтримку та допомогу в навчальній діяльності в різних формах - консультації, індивідуальні завдання, допомога у підготовці до участі в учнівських олімпіадах, науково-дослідницькій діяльності. Організовується День самоврядування.
Педагоги закладу освіти розробляють індивідуальні освітні траєкторії для здобувачів освіти, які поглиблюватимуть свої знання і уміння з окремих тем, розділів навчального курсу.:
Історія
Географія
Англійська мова
Біологія
Українська мова
Початкові класи
Застосовується дистанційна та змішана форми навчання. Значної уваги було приділено вихованню відповідальності за результати навчальної діяльності учнів.
Реалізуються проекти «Успішний вчитель», «Успішне ЗНО».
Стратегічна ціль. НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ.
Розвитку ключової компетентності «Навчання впродовж життя» сприяє залучення старшокласників до мережевої освіти, дистанційного навчання. Здобувачі знань залучені до мережевої освіти з проблем «Права людини», «Академічна доброчесність», «Друга світова війна» та інші.
3.ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Стратегічна ціль: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ – ЯКІСТЬ ОСВІТИ. ЗАДОВОЛЕННЯ ОСВІТНІХ ПОТРЕБ.
Головне завдання вчителя – забезпечити рівень навчальних досягнень і розвитку компетентностей на рівні Державних стандартів, безумовне виконання навчальних програм та планів. Основними умовами успішного досягнення базової компетентності учнями школи ми вважаємо:
Підвищення ефективності уроку як основної можливості діалогу учня та вчителя; розвиток системи позаурочних форм освітньої діяльності, зорієнтованих на пошуковий, дослідницький, проблемний характер засвоєння змісту освіти;
Ріст професійної майстерності педагогічних кадрів; орієнтацію педагогів на особисті досягнення учнів в освітній взаємодії;
Забезпечення принципів відкритості й комфортності освіти в усіх її аспектах; комплексний супровід педагогами освітнього та професійного вибору школярів.
Стратегічна ціль: РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ НУШ.
Робота педагогічного колективу буде спрямована на забезпечення виконання навчальних програм і вимог Державних стандартів освіти. Заклад на якісному рівні задовольнятиме запити учасників освітнього процесу, втілюватиме Концепцію нової української школи.
Забезпечення виконання Державних стандартів – якість освіти. Задоволення освітніх потреб. Реалізація Концепції НУШ.
Робота педагогічного колективу була спрямована на забезпечення виконання навчальних програм і вимог Державних стандартів освіти. Заклад на якісному рівні задовольняє запити учасників освітнього процесу, про що свідчать опитування учасників освітнього процесу. Якісний показник визначається за відсотком учнів, які мають достатній та високий (7-12 балів) рівень знань.
Головний колегіальний орган – педагогічна рада – працювала протягом навчального року над питанням забезпечення внутрішньої системи якості освіти. На засіданнях педради розглядалися питання розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, вдосконалення, ефективної діяльності закладу освіти, а саме:
1.Аналіз роботи закладу освіти в 2021-2022 н.р. Готовність до початку навчального року. Завдання педагогічного колективу щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в 2022-2023 н.р. Організація внутрішнього аудиту закладу освіти в 2022-2023 н.р.
2.Виховна система як простір благополуччя та можливостей особистості в 2022-2023 н.р. Затвердження плану виховної роботи.
4.Затвердження структури і тривалості 2022-2023 н.р. Навчального року, режиму роботи закладу освіти.
5.Використання закладом освіти Освітніх програм, розроблених на основі типових освітніх програм. Схвалення освітніх програм на 2022-2023 н.р.
7.Внесення доповнення до Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.
8.Затвердження переліку навчальних програм, які заклад буде використовувати в освітньому процесі.
9.Затвердження індивідуальних освітніх траєкторій для учнів, які мають індивідуальні інтереси, нахили, уподобання.
11.«Навчальний поступ учня як індикатор якості освіти»
14.Про підсумки класно-узагальнюючого моніторингу в 5 класі та рівень адаптації п’ятикласників до навчання в основній школі.
15.Про підсумки проведення громадського огляду умов утримання та виховання здобувачів знань.
16.Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів знань. (Круглий стіл).
17.Про підсумки проведення внутрішнього самооцінювання освітнього середовища закладу освіти.
18.Про стан профілактики правопорушень, бездоглядності та злочинності в 1 семестрі 2022-2023 н.р.
19.Основні складові компетентностей учнів. Навчально-методичне та дидактичне забезпечення освітнього процесу, зорієнтованого на реалізацію компетентностного підходу.
20.Підсумки підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2022 р.
21.Визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічними у 2022 р.
22.Затвердження орієнтовного плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2023 р.
23.Про стан охорони праці в закладі освіти та виконання Комплексних заходів з ОП у 2022 р.
24.Про виконання освітніх програм, практичної частини навчальних програм за 1 семестр 2022-2023 н.р. Про підсумки моніторингу навчальних досягнень здобувачів знань за 1 семестр 2022-2023 н.р.
25.Про реалізацію Стратегії розвитку закладу освіти. Та виконання річного плану на 2022-2023 н.р.
26.Проведення Державної підсумкової атестації здобувачів освіти 4,9,11 класів. Вибір предмета для складання ДПА 9 класу.
27.Затвердження Плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників на 2022 н.р.
28.Затвердження вибору підручників для 5 класу. Презентації підручників вчителями.
29.Академічна доброчесність – шлях до якісної освіти.
30.Підсумки проведення внутрішнього самооцінювання за напрямом «Педагогічна діяльність».
31. Підсумки атестації педагогічних працівників закладу освіти в 2022 р.
32.Визнання підвищення кваліфікації педагогічних працівників (які подали клопотання та сертифікати про проходження підвищення кваліфікації).
33.Про завершення 2022-2023 навчального року.
80% батьків і здобувачів знань позитивно оцінюють рівень якості освіти. Освіта це не лише оцінки. Це і створене освітнє середовище, і оцінювання учнів на основі чітких критеріїв, педагогічна діяльність працівників, управлінські процеси.
Педагогічний колектив втілює Концепцію нової української школи. Створено відповідне освітнє середовище в 1-4 класах НУШ. Придбано дидактичні матеріали, парти, фліп-чарт, ноутбук, принтер, телевізор. Вчителі, які працюють в 1-4 класах, та адміністрація закладу пройшли відповідну професійну підготовку. Питання щодо результатів роботи початкової школи за новими освітніми стандартами розглядалося на нарадах при директору, засіданнях педагогічної ради Впроваджується формувальне оцінювання навчальних досягнень здобувачів знань.
В умовах правового режиму воєнного стану здійснювалось впровадження Державного стандарту базової середньої освіти в 5 класі.
З метою якісного впровадження Державного стандарту базової середньої освіти проведено підготовку вчителів до роботи в 5 класі. Нажаль, в умовах війни, для 5 класу не було виділено субвенції на придбання обладнання, дидактичних матеріалів, забезпечення якісного освітнього середовища..
Новий Державний стандарт базової середньої освіти – матриця академічної свободи. Вчителі, які працюють з 5 класом обирали модельні програми, підручники. Але підручників на початок року немає. На сайті школи створено сторінку, на якій розміщено всю інформацію про впровадження Державного стандарту, Типову освітню програму, модельні програми, електронні варіанти підручників, все наявне методичне забезпечення 5 класу НУШ. Забезпечено вивчення педагогічним колективом нормативно-правових та інструктивно-методичних документів щодо впровадження Державного стандарту базової середньої освіти. Забезпечено інформування педагогів про нові нормативні, інструктивно-методичні документи щодо впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Всі вчителі, які викладають у 5 класі, мають відповідні сертифікати. Організовано обговорення на педагогічній раді питання готовності школи щодо впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти з 1 вересня 2022 р.
Забезпечено наступність у роботі 4 та 5 класів. Забезпечено належні умови для організації освітнього процесу учнів 5-х класів. Ознайомлено батьків учнів 4-го класу із впровадженням Державного стандарту базової середньої освіти. Проведено психолого-педагогічні семінари, тренінги з метою аналізу результатів адаптаційного періоду учнів 5 класу, розроблено і затверджено заходи. Забезпечено участь педагогічних працівників у різних формах підвищення кваліфікації з питань впровадження Держстандарту. Проведено засідання методичних об’єднань з питань впровадження у освітній процес Державного стандарту. Проведено інструктивно-методичні наради, колективний перегляд вебінарів для вчителів з питань інтегрованого навчання, формувального оцінювання, розвитку критичного мислення, медіаграмотності, формування ключових компетентностей.
Організовано та проведено батьківські збори щодо обговорення особливостей адаптаційного періоду учнів 5-х класів та вироблення спільного плану взаємодії. Підготовлено поради вчителям, батькам, учням щодо переходу до якісного впровадження Державного стандарту. Проведено круглий стіл з вчителями, які працюють за новими програмами з метою вивчення потенціалу учнів для ефективного впровадження Державного стандарту. Вчителі-предметники, які викладають в 5 класі забезпечують основні ціннісні орієнтири Державного стандарту базової середньої освіти:
– повагу до особистості кожної дитини, її інтересів та досвіду;
– рівний доступ до освіти;
– академічну доброчесність;
– становлення вільної зростаючої особистості та її самостійності;
– здоров’я та добробут;
– довіру та безпеку;
– утвердження людської гідності, повага до прав дитини;
– активну громадянську позицію та патріотизм;
– любов до рідного краю та відповідальність стосовно довкілля.
Вчителі-предметники 5 класу перед початком навчального року на основі обраних модельних програм розробили навчальні програми, які:
– ґрунтуються на визначених стандартом ціннісних орієнтирах;
– охоплюють формування наскрізних в усіх ключових компетентностях умінь
– передбачають реалізацію вимог до обов’язкових результатів навчання у відповідній (відповідних) освітній (освітніх) галузі (галузях);
– ураховують наступність між циклами навчання на рівнях початкової та базової середньої освіти;
– орієнтуються на компетентнісний потенціал відповідної галузі / галузей, що визначає здатність кожної освітньої галузі формувати всі ключові компетентності через розвиток умінь і ставлень та базові знання.
Вчителі-предметники 5 класу забезпечують успішний адаптаційний період:
– у перші місяці навчання зважали на вже сформовані у початковій школі наскрізні вміння і навички учнів;
– уникають авторитарного впливу на особистість дитини, встановлюють й підтримують доброзичливі стосунки, довіру в спільній навчальній діяльності; – ураховують вікові та індивідуальні особливості розвитку й потреби кожного учня, особливості темпераменту та стиль сприйняття інформації,
Вчителі-предетники 5 класу забезпечують діяльнісний підхід у викладанні предметів:
– забезпечують розвиток учнями здатності самостійно отримувати та обробляти інформацію з навчальних питань;
– індивідуальний підхід до учнів;
– розвиток комунікативних навичок учнів;
– застосування творчого підходу у процесі здійснення педагогічної діяльності;
– самостійне здійснення алгоритму дій, спрямованих на отримання знань та вирішення поставлених перед ними навчальних завдань.
Основними умовами успішного досягнення базової компетентності учнями школи ми вважаємо: підвищення ефективності уроку як основної можливості діалогу учня та вчителя; розвиток системи позаурочних форм освітньої діяльності, зорієнтованих на пошуковий, дослідницький, проблемний характер засвоєння змісту освіти; ріст професійної майстерності педагогічних кадрів; орієнтацію педагогів на особисті досягнення учнів в освітній взаємодії; забезпечення принципів відкритості й комфортності освіти в усіх її аспектах; комплексний супровід педагогами освітнього та професійного вибору школярів.
Протягом року проводилось опитування учасників освітнього процесу.
Проведено опитування педпрацівників за допомогою Googl-форм. Результати опитування показали, що 100% вчителів використовують електронну пошту, використовують цифрові енциклопедії – 50%, ; інтернет-форуми іноді використовують 60%, часто – 20%; спілкуються в соціальних мережах часто – 100%, іноді –100% використовують текстовий редактор; Googl-класом – 100%, створюють відеозустрічі- 100%.
З метою проведення самооцінювання діяльності педагогічних працівників закладу освіти та управлінської діяльності, в грудні 2022- березні 2023 н. р. Було проведено моніторинг якості освітніх та управлінських процесів. Було проаналізовано вимоги щодо стратегії розвитку та планування діяльності закладу освіти, формування відносин довіри у колективі, прозорості, дотримання етичних норм. Вивчено стан кадрової політики та можливості професійного розвитку педагогів; порядок прийняття управлінських рішень,
В процесі моніторингу переглянуто і проаналізовано реалізацію таких документів: Стратегії розвитку на 2021-2025 рр., Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, Положення про академічну доброчесність.
Проведено опитування учасників освітнього процесу, яке дало змогу зробити такі висновки:
1. Результати опитування показали, що тематика для професійного зростання педагогічними працівниками обрана на найближчі 5 років різноманітна: Законодавче забезпечення освітнього процесу. Методичні аспекти викладання предмету. Форми організації освітнього процесу. Профілактика та прояви девіантної поведінки. Безпечне освітнє середовище. Формування у здобувачів освіти громадянських компетентностей. Використання ІКТ в освітній діяльності. Ділове українське мовлення.
2. Вчителі підвищували кваліфікацію за такими формами: курси ІПОПП. Семінари. Конференції. Вебінари. Тренінги. Майстер-клас. Самоосвіта. Он-лайн курси.
3. Відповідно опитування керівництво закладу освіти створило умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх атестації, Підвищувати професійну компетентність не заважає ніщо.
4. Для розроблення календарно-тематичного планування вчителі використовують зразки, що пропонують фахові видання, розробки з Інтернет-сайтів і блогів, рекомендації МОН, досвід колег, власний досвід
5. Вчителі надають здобувачам освіти всебічну підтримку в навчанні: розвивати в учнів впевненість у своїх здібностях, організовують процес розвитку компетентностей, консультують (у тому числі і батьків) при виконанні завдань, проводять додаткові занняття, індивідуальні заняття, застосовують у процесі навчання сучасні форми, використовують ІКТ, інтернет- ресурси, створюють наочність, готують до ДПА, створюють проекти, впроваджують творчі та пошукові завдання.
6. Для оцінювання здобувачів освіти використовують поточне, формувальне, самооцінювання, взаємооцінювання.
7. Вчителі інформують про критерії оцінювання на початкунавчального року, розміщують на сайті, інформують перед вивченнямкожної теми, пояснюютьіндивідуально.
8. Щоб запобігти випадкам порушень академічної доброчесності знайомлять здобувачів освіти з основами академічної доброчесності, проводять бесіди щодо дотримання академічної доброчесності, на уроках дають такі завдання,які унеможливлюють списування, використовують методичні розробки щодо формування академічної доброчесності, пояснюють її необхідність, розробляють диференційовані завдання, знайомлять здобувачів освіти з основами авторського права, брали участь у розробці Положення про академічну доброчесність, проводять бесіди, години спілкування щодо формування академічної доброчесності, навчають дітей бути самостійними та ініціативними, навіть помилкові відповіді є не провалом у навчанні, а стимулом до пізнання нового, розкривають значущість норм академічної доброчесності.
9. Власний педагогічний досвід поширюють шляхом розміщення публікацій на сайті закладу, висвітлення на освітніх он-лайнплатформах, виступать на конференціях, готують презентації на виставки, проводять майстер-класи, публікуються у фахових виданнях..
10. Психологічний клімат у закладі освіти сприяє співпраці педагогів.
11. Керівництво закладу освіти розробило, запропонувало для обговорення і доповнення всім учасникам освітнього процесу правила поведінки. Керівництво закладу відкрито для спілкування - педагоги співпрацюють і забезпечують зворотній зв’язок щодо їх співпраці. Керівництво враховує пропозиції щодо якості освітнього процесу та підтримує ініціативу педагогічних працівників щодо розвитку закладу освіти.
ЗАЛУЧЕННЯ УЧНІВ ШКОЛИ ДО ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ПРОЕКТІВ
Моніторинг участі учнів Тузлівського ліцею в Всеукраїнських, обласних заходах за 2022-2023 н.р.
ПіБ учня |
Клас |
Рівень та назва заходу |
Результат участі |
ПІБ педагога |
Сосюкіна Софія Олексіївна |
10 |
Обласний конкурс«Моя мала Батьківщина» |
листопад |
Бізікова Н,В. |
Звонка Олеся ВІкторівна |
11 |
Всеукраїнський проєкт патріотичної вдячності «Вірю в ЗСУ» |
листопад |
Сліпущенко Л.А. |
Учень Діана Вадимівна |
5 |
Всеукраїнський проєкт патріотичної вдячності «Вірю в ЗСУ» |
листопад |
Шипіна О.О. |
Ленний Максим Олегович |
5 |
Всеукраїнський проєкт патріотичної вдячності «Вірю в ЗСУ» |
листопад |
Шипіна О.О. |
Учень Микита Вадимович |
1 |
Всеукраїнський проєкт патріотичної вдячності «Вірю в ЗСУ» |
листопад |
Казновецька О.В. |
Звєрєв Віктор Сергійович |
1 |
Всеукраїнський проєкт патріотичної вдячності «Вірю в ЗСУ» |
листопад |
Казновецька О.В. |
Звонка Поліна Вікторівна |
4 |
ХІI конкурс української патріотичної сучасної поезії ім. Валерія Бойченка до Дня Захисника України |
участь |
Кудряшова Т.Г. |
Казновецька Олександра Андріївна |
4 |
ХІI конкурс української патріотичної сучасної поезії ім. Валерія Бойченка до Дня Захисника України |
участь |
Кудряшова Т.Г. |
Мелтонян Ашот Севакович |
8 |
ХІI конкурс української патріотичної сучасної поезії ім. Валерія Бойченка до Дня Захисника України |
Диплом ІІІ ст. |
Тараненко Г.О. |
Пігій Марія Миколаївна |
9 |
ХІI конкурс української патріотичної сучасної поезії ім. Валерія Бойченка до Дня Захисника України |
участь |
Тараненко Г.О. |
Саранін Максим Сергійович |
10 |
Українсько-швейцарський проект «Діємо для здоров’я» |
участь |
Калкутін М,О. |
Демчук Микола Євгенович |
7 |
Українсько-швейцарський проект «Діємо для здоров’я» |
участь |
Калкутін М,О. |
Демчук Олександр Євгенович |
6 |
Українсько-швейцарський проект «Діємо для здоров’я» |
участь |
Калкутін М,О. |
Всі |
1 |
Акція «З любов`ю у кожній петельці» |
участь |
Казновецька О.В. |
Всі |
2 |
Акція «З любов`ю у кожній петельці» |
участь |
Звєрєва Ю.Л. |
Всі |
3 |
Акція «З любов`ю у кожній петельці» |
участь |
Савка О.В. |
Всі |
5 |
Акція «З любов`ю у кожній петельці» |
участь |
Шипіна О.О. |
Всі |
6 |
Акція «З любов`ю у кожній петельці» |
участь |
Пивовар С.М. |
Всі |
7 |
Акція «З любов`ю у кожній петельці» |
участь |
Пивовар А.В. |
Всі |
9 |
Акція «З любов`ю у кожній петельці» |
участь |
Калкутін М.О. |
Всі |
10 |
Акція «З любов`ю у кожній петельці» |
участь |
Бізікова Н.В. |
Всі |
11 |
Акція «З любов`ю у кожній петельці» |
участь |
Сліпущенко Л.А. |
Звєрєв Віктор Сергійович |
1 |
"Малюю для захисників" до Дня захисників і захисниць |
участь |
Казновецька О.В. |
Баланецька Ксенія Іванівна |
1 |
"Малюю для захисників" до Дня захисників і захисниць |
участь |
Казновецька О.В. |
Учень Микита Вадимович |
1 |
"Малюю для захисників" до Дня захисників і захисниць |
участь |
Казновецька О.В. |
Всі |
3 |
Всеукраїнська акція «Олімпійський урок» |
участь |
Савка О.В. |
Всі |
3 |
Всеукраїнська акція «Олімпійський тиждень» |
участь |
Савка О.В. |
Всі |
8 |
Створення колективної онлайн - дошки до Дня Гідності та Свободи. МОІППО. |
участь |
Скрипченко І. Г. |
Мартинюк Микита Анатолійович |
5 |
Обласний конкурс-виставка «Український сувенір» |
участь |
Шипіна О.О. |
Всі |
3 |
Обласний конкурс-виставка «Новорічна композиція» |
участь |
Савка О.В. |
Ярмолюк Вікторія Олександрівна
Всі
|
3
8 |
Обласний конкурс-виставка «Новорічна композиція"
Обласний конкурс-виставка 1-«Новорічна композиція"
2-"Сюжетна композиція" |
участь
Участь
Участь |
Савка О.В.
Скрипченко І. Г. |
Результати
участі у ІІ етапі Всеукраїнській олімпіаді у 2023 році
№ п/п |
ПІБ учня |
Число, місяць (прописом), рікнародження |
Назва закладу освіти |
Класнавчання |
Клас за який буде виконуватизавдання на олімпіад |
Місце, яке посів на І етапіолімпіади |
ПІБ педагога, якийпідготувавучня |
|||||||||||||
Українська мова |
|
|||||||||||||||||||
1 |
Куру Аліна Анатоліївна |
04 січня 2007 |
Тузлівський |
10 |
10 |
ІІ |
СліпущенкоЛюдмила Анатоліївна |
|||||||||||||
2 |
ТребунськихЄвгеніяСергіївна |
05 грудня 2005 |
Тузлівський |
11 |
11 |
І |
СліпущенкоЛюдмила Анатоліївна |
|||||||||||||
3
|
Курилов Захар Сергійович |
06 січня 2009
|
Тузлівський |
8
|
8
|
ІІІ
|
Сліпущенко Людмила Анатоліївна
|
|||||||||||||
географія |
|
|||||||||||||||||||
1 |
Крицький Данило Віталійович |
11 лютого 2006 |
Тузлівський |
11 |
11 |
ІІ |
БізіковаНаталія Вікторівна
|
|||||||||||||
2 |
Казновецький Максим Андрійович |
29 квітня 2007
|
Тузлівський |
10
|
10
|
ІІ |
БізіковаНаталія Вікторівна
|
|||||||||||||
3
|
Курилов Захар Сергійович |
06 січня 2009
|
Тузлівський |
8
|
8
|
ІІ
|
Тараненко Галина Олександрівна |
|||||||||||||
Англійська мова |
|
|||||||||||||||||||
1 |
Куру АлінаАнатоліївн |
04 січня 2007
|
Тузлівський |
10
|
10
|
ІІІ |
КазновецькаОксана Володимирівна |
|||||||||||||
2
|
БараболяОлександраВікторівна |
13 травня 2008
|
Тузлівський |
9
|
9 |
І
|
Казновецька Оксана Володимирівна |
|||||||||||||
3 |
ТребунськихЄвгеніяСергіївна |
05 грудня 2005 |
Тузлівський |
11 |
11 |
ІІ |
Казновецька Оксана Володимирівна |
|||||||||||||
Фізика |
|
|||||||||||||||||||
1 |
Пігій Марія Миколаїівна |
14 квітня 2008 |
Тузлівський |
9 |
9 |
ІІ |
Пивовар Анатолій Валентинович |
|||||||||||||
Хімія |
|
|||||||||||||||||||
1 |
ТребунськихЄвгеніяСергіївна |
05 грудня 2005 |
Тузлівський |
11 |
11 |
ІІІ |
БізіковаНаталія Вікторівна
|
|
||||||||||||
2 |
ДанданянЛілітОваківна |
23 грудня 2008
|
Тузлівський |
8
|
8
|
ІІ
|
Бізікова Наталія Вікторівна
|
|
||||||||||||
3 |
БараболяОлександраВікторівна |
13 червня 2008
|
Тузлівський |
9
|
9 |
І
|
БізіковаНаталія Вікторівна
|
|
||||||||||||
4
|
СосюкінаСофіяОлексіївна |
24 березня 2007
|
Тузлівський |
10
|
10
|
ІІ |
БізіковаНаталія Вікторівна
|
|
||||||||||||
Біологія |
|
|||||||||||||||||||
1 |
Сосюкіна Софія Олексіївна |
24 березня 2007
|
Тузлівський |
10
|
10
|
ІІ |
Сосюкіна Оксана Василівна |
|
||||||||||||
Математика |
|
|||||||||||||||||||
1 |
ТребунськихЄвгеніяСергіївна |
05 грудня 2005 |
Тузлівський |
11 |
11 |
І |
Шипіна Ольга Олександрівна |
|
||||||||||||
2 |
Куру Аліна Анатоліївн |
04 січня 2007
|
Тузлівський |
10
|
10
|
І |
ШипінаОльга Олександрівна |
|
||||||||||||
3 |
ПігійМарія Миколаївна |
13 2008
|
Тузлівський |
9
|
9 |
І
|
ШипінаОльга Олександрівна |
|
||||||||||||
4 |
ДанданянЛіліт Оваківна |
23 грудня 2008
|
Тузлівський |
8
|
8
|
І
|
ШипінаОльга Олександрівна
|
|
||||||||||||
історія |
|
|||||||||||||||||||
1 |
Пігій Марія Миколаївна |
14 квітня 2008 |
Тузлівський |
8 |
8 |
І |
Пивовар Світлана Михайлівна |
|||||||||||||
Стратегічна ціль: ЗДІЙСНЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ЗАКЛАДУ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Виховна система «Пізнай себе, свій край, свій народ».
- Модернізація освітнього процесу на основі впровадження елементів європейського досвіду. «Студії живої історії».
Стратегічна ціль: МЕТОДИЧНА РОБОТА І КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ.
Протягом 2022-2023 рр. педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою «Використання компетентнісно зорієнтованих технологій розвитку особистості в контексті нової української школи».
Очікуванні результати - якісне впровадження завдань державної політики на рівні закладу щодо організації навчального процесу; організація системи підсумково-узагальнюючого методичного супроводу, атестаційного процесу вчителів та науково-дослідницький методичний супровід в міжатестаційний період по підвищенню рівня професійної компетентності вчителів; забезпечення розкриття творчого потенціалу педагогів та їх самореалізація у життєвому просторі; удосконалення системи компетентісно орієнтованого підходу засобами сучасних інноваційних педагогічних технологій та інформаційно-комунікаційних засобів навчання; створення експериментальних методично-педагогічних майданчиків на основі шкільних методичних об’єднань щодо удосконалення фахової майстерності; створення банку Е-Портфоліо педагогів; створення віртуальних предметних кабінетів; продовження та удосконалення моніторингової діяльності щодо методичного супроводу роботи з обдарованими учнями в олімпіадах, конкурсній, проектній та іншій творчій діяльності.
Педагогічні працівники удосконалювали свою цифрову грамотність, досягли 100% володіння ІКТ для проведення дистанційного навчання.
Робота шкільних методичних об’єднань була спрямована на розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти, підвищення результативності діяльності методичних об’єднань педагогічних працівників. Методичні об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу, природничо-математичного циклу, вчителів початкових класів і вихователів, класних керівників працювали відповідно затверджених планів роботи.
В методичній роботі закладу освіти належна увага приділялась проблемі адаптації першокласників до навчання в школі та п’ятикласників до навчання в основній школі.
Розроблено плани наступності, заходи адаптаційного періоду. Проведено педагогічний консиліум за участю батьків (01.11.2022 р.) «Про адаптацію п’ятикласників та класно–узагальнюючий контроль учнів 5-го класу».
В освітній процес в закладі освіти впровадження особистісно-орієнтовного навчання є пріоритетним завданням. З метою ефективного застосування цієї педагогічної технології продовжується робота постійно діючого семінару з питання впровадження особистісно-орієнтованого навчання:
«Забезпечення психологічного комфорту дитини в ході освітнього процесу».
«Розроблення диференційованих завдань та завдань, які унеможливлюють списування для роботи з учнями в умовах особистісно орієнтованого навчання».
«Інформування учнів про очікувані результати навчання, перелік завдань під час вивчення кожної теми – необхідні умови особистісно орієнтованого навчання».
Значна увага приділена якості дистанційної освіти. З цієї метою проведено методичні години, на яких розглянуто питання:
- «Використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі».
- «Особливості формувального оцінювання результатів навчання учнів 1-5 класів в умовах дистанційного навчання».
- «Якість дистанційної освіти».
- «Вимоги до дистанційного уроку». Мозковий штурм.
- Здійснено моніторинг володіння технологіями дистанційного навчання.
- Проведено тренінг «Особливості організації формувального оцінювання здобувачів освіти НУШ у сфері проекту змін до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
- «Як розробляти критерії формувального оцінювання: орієнтовний алгоритм спільної роботи учителів та учнів»,
З метою удосконалення професійної майстерності забезпечено активну участь педагогічних працівників у методичних заходах.
Забезпечено виконання перспективного плану атестації педагогічних працівників.
Відповідно перспективного плану атестації педагогічних працівників в 2022-2023 н.р. атестувались вчителі: Казновецька Оксана Володимирівна,Сліпущенко Людмила Анатоліївна
За наслідками атестації:
Підтверджено__спеціаліст І категорії-Сліпущенко Л.А
Встановлено_Спеціаліст вищої категорії Казновецька О.В
В ході проведення атестації педагогічних працівників організовано вивчення системи роботи вчителів, які атестуються. Під час вивчення системи роботи вчителів проаналізовано такі напрями роботи:
1.Виконання вчителем статуту школи та правил внутрішнього трудового розпорядку
2.Планування вчителем навчально-виховної роботи
3.Стан календарного планування:
- відповідність планування вимогам навчальних програм;
- доцільність розподілу тем за тематичними оцінюваннями;
- передбачення форм проведення тематичних оцінювань;
- наявність у плануванні власного елемента новизни;
- стан поурочного планування, його якість і систематичність;
- планування позакласної роботи з предмета;
якість планування виховної роботи
4.Виконання вчителем навчальних програм:
- зіставлення календарних планів із записами у класних журналах, зошитах, щоденниках учнів і календарним плануванням;
стан виконання графічних, контрольних, практичних, лабораторних робіт, робіт з розвитку зв’язного мовлення, творчих робіт тощо
5.Якість навчального процесу:
- рівень перебудови навчального процесу на засадах гуманізму, демократизму й особистісної орієнтації;
- ступінь реалізації навчальних, виховних і розвивальних завдань уроку;
- раціональність вибору структури уроку;
- оптимальність застосування форм, засобів і методів роботи на різних етапах уроку;
- стан роботи з підвищення розумової та пізнавальної діяльності школярів;
- стан диференціації та індивідуалізації навчальної діяльності школярів на різних етапах уроку;
- рівень з’ясування причин неуспішності та стан роботи щодо її подолання;
- рівень матеріально-технічного забезпечення навчального процесу;
- стан використання наочності, роздаткового матеріалу, демонстраційного експерименту та технічних засобів навчання;
- зміст, обсяг, диференціація, пояснення та своєчасність подачі домашнього завдання;
- ефективність упровадження інноваційних технологій;
- якість контрольно-оцінювальної діяльності вчителя
6.Рівень інтересу учнів до предмета: - наявність системи роботи вчителя з виховання у школярів інтересу до предмета; - організація індивідуальної роботи з обдарованими дітьми - планомірність і ефективність роботи з формування у школярів загальнонавчальних і предметних навчальних компетентностей; |
- рівень сформованості в учнів умінь самостійно застосовувати знання на практиці
7.Стан ведення учнівських зошитів: - періодичність і якість перевірки зошитів, організація роботи над помилками; - система письмових робіт, питома вага самостійних і творчих робіт; - співвідношення об’єму виконаних робіт у класі та вдома; - відзначення кращих учнівських зошитів; |
8.Рівень навчальних досягнень учнів: - якість усних відповідей, а також письмових, лабораторних і практичних робіт; - усвідомленість, глибина та міцність засвоєння знань; - уміння застосовувати набуті знання на практиці у стандартних і нестандартних ситуаціях; - об’єктивність оцінювання навчальних досягнень школярів |
9.Ведення класних журналів, журналів індивідуальних занять зі школярами.
10.Стан виховної роботи на уроках, у позакласній і позашкільній діяльності; |
організація індивідуальної виховної роботи
11.Результативність виховної роботи:
- рівень вихованості школярів;
- стан відвідування уроків;
- поведінка на уроках, , у громадських місцях і вдома;
- ставлення до навчальних і трудових обов’язків; участь у громадській роботі;
- рівень підготовки до життя;
- рівень соціальної адаптації;
- стан збереження шкільного майна тощо
12.Самоосвітня робота вчителя: - робота над проектом чи проблемою; - фіксація вивченого та форми його впровадження; - участь у методичній роботі на рівні школи, району, області; - участь у педагогічних конкурсах, виставках тощо; - участь у засіданні педагогічних рад, нарадах при директорі тощо; - наявність друкованих матеріалів; - відвідування уроків, позакласних заходів інших вчителів. |
Стратегічна ціль:ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ.
Педагогічні працівники постійно підвищують свій професійний рівень, використовуючи різноманітні форми підвищення кваліфікації, передачі педагогічного досвіду, а також самоосвіту. Педагогічні працівники беруть участь в освітніх проєктах, інноваційній і дослідно-експериментальній роботі, впроваджують нові форми і методи роботи в педагогічній діяльності, залучаються до експертної освітньої роботи.
- Підвищення кваліфікації у онлайн режимі;
- Використання під час уроків електронних засобів навчання;
- Створення тестів, дидактичних матеріалів для уроку.
Педагогічні працівники розробляють календарно-тематичне планування на засадах компетентнісного підходу, розробляють завдання на виявлення компетенцій, оцінюють набуті компетенції.
Педагогічні працівники здійснюють особисто-орієнтований підхід в навчальній діяльності, що ґрунтується на партнерських відносинах учасників освітнього процесу.
. Одним з пріоритетів методичної роботи є якісне підвищення фахової майстерності педагогічних працівників, їх безперервне самовдосконалення, розвиток професійної компетентності та педагогічної культури, відповідно до сучасних вимог, реалізація Річного плану підвищення кваліфікації вчителів на 2022 р. Затверджено плани підвищення кваліфікації на 2023 р.
УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ
Стратегічна ціль: ДОВІРА ДО ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Управлінська діяльність спрямована на забезпечення якості освіти на рівні Державних стандартів. В закладі постійно відбувається моніторинг поставлених цілей даною стратегією. Формуються відносини довіри, прозорості, відкритості завдяки роботі шкільного сайту, груп у соціальних мережах.Здійснюється ефективна кадрова політика, до викладацької діяльності залучені лише фахівці, які постійно підвищують свій професійний рівень. Використовуються онлайн-платформи для професійного самовдосконалення.
Керівництво закладу планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання у співпраці з засновником.
Управлінська діяльність забезпечує реалізацію політики академічної доброчесності.
В 2022-2023 н.р. виховна робота в школі здійснювалась відповідно листа МОН України від від 10 серпня 2022 р., № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н.р.». Відповідно Концепції нової української школи виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, є наскрізним процесом, охоплює усі сфери шкільного життя і має ґрунтуватися на цінностях. Особлива роль в організації виховної діяльності в закладі освіти належить класним керівникам. Діяльність класного керівника регламентується «Положенням про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти».
Основними напрямками роботи класного керівника в умовах правового режиму воєнного стану були:
- права дитини;
- національно-патріотичне виховання;
- протидія булінгу;
- запобігання домашньому насильству;
- запобігання та протидія торгівлі людьми;
- профілактика шкідливих звичок та девіантної поведінки;
- сприяння розвитку учнівського самоврядування;
- сімейне виховання;
- психологічна підтримка учасників освітнього процесу під час війни;
- безпека життя, мінна безпека.
Незважаючи на воєнні загрози, карантинні обмеження, педагогічний колектив використовує і онлайн форми виховної роботи з дітьми.
Активно працює у школі методоб'єднання класних керівників. Протягом року всі класні керівники брали активну участь у роботі ШМО: засідання МО, розглядали актуальні проблеми виховання здобувачів освіти.
Правове виховання. Відповідно до Закону України «Про освіту» в Україні створюються рівні умови доступу до освіти, до всіх форм здобуття освіти. Це особливо актуально в умовах режиму воєнного стану.
Упродовж 2022-2023 навчального року адміністрацією здійснювались організаційні заходи, а саме видано накази щодо профілактики правопорушень, організації правовиховної роботи.
У школі є 7 дітей з сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах. На початку навчального року класними керівниками разом з комісією громадського огляду, яка вивчала умови проживання категорійних дітей, були відвідані сім’ї дітей групи ризику та сімей, що опинились у складних життєвих обставинах, були складені акти обстеження житлово-побутових умов сімей.
Учні з сімей, які опинились у складних життєвих умовах, на 100% залучаються до громадської роботи, до проведення загальношкільних заходів (тематичних свят, трудових акцій, конкурсів-виставок).
У закладі освіти здійснювались організаційні заходи з
профілактики злочинності, правопорушень та запобігання бездоглядності серед неповнолітніх, під постійним контролем знаходились питання:
максимального охоплення навчанням учнів; контролю за відвідування учнями закладу освіти навчальних занять; виконання заходів, передбачених річним планом закладу освіти щодо попередження
злочинності та запобігання дитячій бездоглядності.
Радою з профілактики правопорушень закладу освіти проаналізовано стан роботи з профілактики злочинів та правопорушень серед неповнолітніх, розроблені заходи, спрямовані на виконання законодавства з профілактики правопорушень та злочинів серед неповнолітніх. Заплановані заходи мають конкретне спрямування, визначеність термінів виконання.
У вересні 2022 р. проводився місячник «За здоровий спосіб життя». В рамках місячника проведені: години спілкування, зустріч з представниками служби у справах дітей та превенції.
З метою формування правової культури та правової свідомості, сприяння підвищенню рівня знань та поінформованості здобувачів освіти щодо реалізації та захисту своїх прав, гарантованих Конституцією та законами України у різних сферах життя, проведено Тиждень правових знань Організовано розгляд питання правової культури учнів та батьків, попередження злочинності, бродяжництва, суїцидальної поведінки на загальношкільних батьківських зборах. Учні початкової школи провели знайомство з Конвенцією про права дитини.
Для учнів основної школи проведено конкурс малюнку для учнів 5-7 класів «Діти та їхні права». Старшокласники були залучені написання диктанту «Світ без жорстокості і насильства», тренінгу «Офіційне працевлаштування неповнолітніх»
Наслідком роботи педагогічного колективу з профілактики куріння можна вважати щорічне зниження частоти та періодичності паління учнями, залежних від цієї пристрасті та недопущення спроб паління дітьми, які не мають стійкої залежності.
Згідно з планом роботи школи на рік, у вересні організовується вивчення єдиних вимог школи до учнів, правил внутрішнього розпорядку, режиму дня школяра. Правила внутрішнього розпорядку доповнені на предмет заборони принесення в школу холодної зброї, алкогольних та тютюнових виробів, наркотичних засобів, порнографічної продукції.
Національно-патріотичне виховання.
Наказом МОН України від 06.06.2022 №527 затверджено Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року. Відповідно Концепції розроблено заходи з національно-патріотичного виховання в закладі освіти на 2021-2025 рр.
Відповідно ст. 10 Конституції України, Законів України «Про освіту», у 2022 - 2023 навчальному році в закладі освіти реалізовувалися практичні заходи щодо впровадження мовного законодавства, закріплення статусу української мови як державної. у школі систематично проводилася робота щодо забезпечення державної політики всіх рівнів та дотримання чинного законодавства. Освітній процес здійснювався державною мовою.
Виховні плани роботи класних керівників передбачали діяльнісний підхід у вихованні здобувачів освіти в умовах війни:
- проводили заходи національно-патріотичної спрямованості;
- займалися волонтерською діяльністю;
- досліджували українську культуру;
- влаштовували акції пам'яті;
- проводили години спілкування, присвячені війни рф проти України;
- створювати навчальні проєкти, присвячені борцям за незалежність та свободу нашої країни;
- організовували зустрічі із учасниками АТО, ООС та війни рф проти України.
Традиційно відзначаються День української писемності та мови, Міжнародний день української мови. Учні та вчителі беруть участь у Всеукраїнському радіодиктанті єдності.
Результативність участі здобувачів освіти у мовних інтелектуальних випробуваннях:
Здобувачі освіти долучилися до Заходів до Дня соборності України:
- «Патріотизм як цінність і консолідуюча основа нації», до участі в яких запросити учасників Євромайдану, бійців АТО, учасників бойових дій, громадських діячів.
- акції «Ланцюг єднання».
- перегляду документальних фільмів з означеної тематики.
Адміністрацією закладу освіти проведено моніторингове дослідження ефективності національно-патріотичного виховання, сформованості національної свідомості та патріотизму в здобувачів освіти.
Дослідження стану впровадження національно-патріотичного виховання в освітній процес показало, що проводиться системна та цілеспрямована діяльність їх щодо формування в учнівської молоді патріотичної свідомості, формування ціннісного ставлення до українського народу, Батьківщини, держави, нації; готової до виконання громадянських і конституційних обов'язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування активної громадянської позиції, утвердження національної ідентичності на основі духовно-моральних цінностей власного народу, національної самобутності. Зроблено висновок, що в період війни, яку російська федерація розв'язала і веде проти України, педагогічний колектив усвідомив нагальну необхідність переосмислення зробленого, здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно-патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей.
Протидія булінгу
Відповідно до статті 15 Закону України «Про повну загальну середню освіту» виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) затверджено антибулінгові заходи на 2022-2023 н.р.
Протягом навчального року проводилась профілактична робота з попередження насильства щодо дітей . Зокрема, це стосувалося таких його проявів, як булінг, мобінг, кібербулінг та ін. В практику роботи вихователя, класного керівника впроваджено антибулінгові програми: «Попередження насильства, «Тут мене не торкайся» .
Запобігання домашньому насильству
Поруч із булінгом (цькуванням) великою проблемою в Україні є домашнє насильство. Верховна Рада України 20 червня 2022 року ратифікувала Конвенцію Ради Європи про запобігання насильству щодо жінок і домашньому насильству (Стамбульську конвенцію). У профілактичній освітній діяльності педагогічний колектив дотримується методичних рекомендацій щодо формування у дітей та молоді нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, усвідомлення насильства як порушення прав людини
Адміністрацією закладу освіти вживалися невідкладні профілактичні заходи щодо виявлення та зупинення фактів жорсткого поводження з дітьми в школі, притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників, учнів, інших осіб, які допускають жорстоке поводження з дітьми. Класні керівники на батьківських зборах, на виховних годинах проводили попереджувальну роботу з батьками та учнями з метою недопущення жорсткого поводження з дітьми в сім’ях, а також спостереження таких випадків з боку інших дітей школи. З метою недопущення насильства щодо здобувачів освіти проведено:
- щорічний громадський огляд умов утримання, виховання та проживання неповнолітніх в сім’ї;
- анкетування серед учнів школи з метою виявлення випадків вчинення насильства в сім’ї та дитячому середовищі;
- інформаційно-просвітницьку роботу, індивідуальні консультації серед педагогів, батьків та учнів, ознайомлення їх з чинним законодавством з метою запобігання конфліктних ситуацій та насилля в сім’ї та дитячому середовищі;
- роз’яснювальну роботу серед учнів, батьків про порядок розгляду заяв та повідомлень про вчинення насильства в сім’ї або реальну його загрозу;
Запобігання та протидія торгівлі людьми
Педагогічний колектив впроваджує в освітній процес заходи щодо підвищення рівня обізнаності здобувачів освітніх послуг та їх батьків з питань протидії торгівлі дітьми.
- висвітлювалось законодавство у сфері протидії торгівлі людьми на сайті закладу освіти;
- оновлювались інформаційні матеріали у школі матеріалами з питань протидії торгівлі людьми;
- забезпечувалась співпраця вчителів з фахівцями соціальної сфери у роботі з дітьми та батьками щодо питань безпечної міграції, профілактики торгівлі людьми;
- розглядались на нарадах при директору та методичних об’єднаннях класних керівників питання протидії торгівлі людьми;
Профілактика шкідливих звичок та девіантної поведінки
Вчителі не допускали акцентування уваги підлітків на означеній проблемі та героїзації різних форм ризикованої поведінки, уникали розгляду будь-яких конкретних випадків агресивних випадів.
Класним керівникам акцентували свою увагу на вивчити становища дитини у структурі неформальних відносин; спостерігали за сімейною ситуацією в умовах війни; цікавилися подіями, які відбуваються в житті учня
Педагогічний колектив працював над створенням позитивного психологічного клімату в закладі освіти й сім’ї. Здобувачі освіти залучалися до громадської діяльності (спортивні змагання, клуби, товариства тощо), культурно-виховних заходів, які сприяють формуванню позитивних громадянських, естетичних почуттів, духовності учнів і педагогів.
Сприяння розвитку учнівського самоврядування
Діяльність педагогічного колективу зосереджена на питаннях щодо активізації суспільно-значущої діяльності та розвитку учнівського самоврядування в закладі освіти. Адміністрацією закладу освіти проаналізовано стан педагогічного керівництва роботою органів учнівського самоврядування З метою демократизації управління школою на початку нового 2022-2023 навчального року було проведено вибори і сформовані органи учнівського самоврядування. Президентом школи обрано Пігій Марію, ученицю 9 класу, було затверджено Положення про учнівське самоврядування. Майже всі учні залучені до різноманітних видів діяльності школи, а також до управління справами колективу.
Робота учнів у комісіях учнівського самоврядування сприяла вихованню почуття господаря школи, класу, вмінню співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму.
Необхідно:
- формувати пріоритети та стратегічні напрямки у роботі з дітьми та учнівською молоддю,
- підтримувати соціально-активні програми, ініціативи та проєкти органів учнівського самоврядування;
- удосконалювати механізми урахування думки дитини під час вирішення питань, що стосуються її життя;
- забезпечувати ефективну взаємодію між громадськими організаціями та органами державної влади, органами місцевого самоврядування.
Психологічна підтримка здобувачів освіти
Вчителі опанували протоколи надання ППД та застосовують їх у роботі з дітьми:
ПРОТОКОЛ надання ППД в гострих стресових ситуаціях
ПРОТОКОЛ надання ППД людині з ознаками ступору.
ПРОТОКОЛ надання ППД людині з ознаками апатії.
ПРОТОКОЛ надання ППД людині із ознаками рухового збудження, дезорієнтації.
ПРОТОКОЛ надання ППД людині з ознаками страху.
ПРОТОКОЛ надання ППД людині з ознаками паніки.
ПРОТОКОЛ надання ППД людині з ознаками нервового тремтіння.
ПРОТОКОЛ надання ППД людині з ознаками галюцинацій та марення. ПРОТОКОЛ надання ППД людині з ознаками істерики.
ПРОТОКОЛ надання ППД людині з ознаками горя (гострої реакції на загибель близької людини, психогенний шок).
Вибухонебезпека.
Враховуючи Додаток 1 до листа МОН від 17.03.2022 № 1/3485-22 Методичні рекомендації «Про проведення бесід з учнями закладу освіти з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами», Лист МОН України № 1/4428-22 від 25.04.2022 «Про методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти», з метою попередження враження мінами та вибухонебезпечними предметами учасників освітнього процесу, було розроблено і затверджено алгоритм дій працівників закладу у випадку виявлення вибухонебезпечного предмету та вживаються інформаційно-просвітницькі заходи:
- посилено пропускний режиму при вході і в’їзді на територію закладу, встановлено системи сигналізації і відеоспостереження;
- завгоспом щоденно проводяться обходи території закладу і періодична перевірка складських приміщень на предмет своєчасного виявлення вибухових пристроїв або підозрілих предметів;
- проведено спільний із працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів інструктажів і практичних занять з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій;
- проведення бесід класними керівниками та вихователями різновікової групи з просвіти учасників освітнього процесу в закладі дошкільної освіти та ЗЗСО щодо питань мінної небезпеки і вибухонебезпечних предметів та дій в надзвичайних ситуаціях;
- обстеження території, де проходять прогулянки, з метою виявлення вибухонебезпечних та підозрілих предметів. Пояснювати дітям про небезпеку, яку несуть незнайомі предмети, покинуті іграшки тощо.
- опрацювання Інтерактивної книги «Мінна безпека не без ПЕКа» про правила безпечної поведінки у разі виявлення вибухонебезпечних предметів, «Мінна безпека». Квест. Диктант з мінної безпеки.
- проведення інструктажів та бесід з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами для здобувачів освіти 1-11 класів.
- розміщення на офіційному сайті Пам’ятки про поводження з підозрілими вибухонебезпечними предметами, розповсюдження їх серед жителів села.
ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ
НА 2023-2024 Н.Р.:
Створити якісно нові умови для виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», для реалізації Концепції національного виховання учнів, відродження національної духовності й залучення до її формування учнів, вчителів, батьків, громадськості, для продуктивної роботи Нової української школи.
1.ЗА НАПРЯМКОМ «ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ»:
Порушити клопотання перед засновником про:
- виділення коштів на поповнення навчально- матеріальної бази кабінетів фізики та хімії відповідно до
- виділення коштів на оновлення комп’ютерної техніки для кабінету інформатики з технічними характеристиками, що відповідають потребам освітньої програми; 2.Забезпечити систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу.
2. ЗА НАПРЯМКОМ «СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ЗНАНЬ»:
1. Обов’язкове оприлюднення критеріїв оцінювання; спільне з учнями розроблення критеріїв;
3.Впровадження самооцінювання і взаємооцінювання учнів; отримання постійного зворотного зв’язку від учнів у процесі оцінювання;
4.Використання учнівського портфоліо як способу оцінювання результатів навчання учнів;
5..Розвивати критичне мислення учнів.
6.Урізноманітнювати форми роботи використання вчителями для впровадження формувального оцінювання в освітньому процесі
7.Забезпечити розвиток відповідального ставлення до навчання шляхом:
- активізації участі учнів в організації своєї навчальної діяльності;
- наявності чітких критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;
- зосередженні освітнього процесу на оволодіння учнями ключовими компетентностями, а не на відтворенні інформації;
- можливість вибору учнями власної освітньої траєкторії;
- заохочення і позитивного оцінювання роботи учня;
- надання конструктивного зворотного зв’язку на роботи учнів, їхні результати навчання
8.Для розвитку навичок навичок самооцінювання/взаємооцінювання навчальної діяльності дитини регулярно нагадувати учням про цілі та критерії оцінювання ;планувати при проведенні навчальних занять час для самооцінювання/взаємооцінювання; оприлюднювати мету навчального заняття, критерії оцінювання результатів навчання ;надавати завдання на рефлексію власної діяльності
3.ЗА НАПРЯМОМ «ОЦІНЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ»:
Педагогічним працівникам забезпечити реалізацію внутрішньої системи забезпечення якості освіти шляхом виконання навчальних програм відповідно Державних стандартів;
3.1. Вчителям під час проведення навчальних занять здійснювати наскрізний процесс виховання, поєднувати виховний процес із формуванням ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів, акцентувати увагу на
Повагу гідності, прав і свобод людини.
Морально-етичне виховання.
Повага до культурної багатоманітності.
Визнання цінності демократії, справедливості, рівності та верховенства права.
Розвиток громадянської свідомості та відповідальності.
Розвиток навичок критичного мислення.
Розвиток навичок співпраці та командно ї роботи.
Формування здорового та екологічного способу життя.
Статеве виховання та виховання гендерної рівності та інші аспекти.
3.2.Створювати умови особистісно орієнтованого навчання:
- відмова від орієнтації освітнього процесу на пересічного школяра;
- обов’язкове максимально можливе врахування інтересів кожної дитини;
- підхід до дитини як до особистості;
- забезпечення свободи і прав дитини в усіх проявах її діяльності;
- урахування вікових, індивідуальних та психофізичних особливостей дитини, її життєвого досвіду;
- забезпечення можливості учню вільно висловлювати свою думку;
- забезпечення партнерських стосунків між вчителем і дитиною.
3.3.З метою реалізації ефективного особистісноорієнтованого навчання здійснювати:
- інформування учнів про очікувані результати навчання та перелік завдань під час вивчення кожної теми;
- розроблення диференційованих завдань для роботи з учнями;
- розроблення завдань, на які не можливо знайти готову відповідь у підручниках та інших інформаційних джерелах;
- удосконалення критеріїв оцінювання, які мотивують учнів до самостійної роботи, висловлювання своєї аргументованої думки, власного бачення
3.4. Неухильно дотримуватись принципів академічної доброчесності та власним прикладом демонструвати важливість дотримання норм академічної доброчесності у педагогічній діяльності (посилання на джерела, які використовуються в роботі, справедливе оцінювання навчальних досягнень учнів, підбір завдань, які відповідають віковим можливостям учнів).
3.5. Інформувати учнів про необхідність дотримання академічної доброчесності: під час проведення навчальних занять, у позаурочних заходах, за допомогою наочної інформації (наголошувати на дотриманні таких якостей, як старанність, самостійність у навчанні, відповідальність за свої рішення, чесність здобуття оцінок тощо).
3. 6. Інформувати батьків про необхідність дотримання академічної доброчесності (скажімо, придбання дітям збірників готових домашніх завдань, виконання за дітей домашніх завдань, практичних робіт є безпосереднім порушенням принципів академічної доброчесності).
3.7. Спрямовуватиз міст завдань під час проведення навчальних занять на творчу та аналітичну роботу учнів, ставити проблемні питання, на які немає готової відповіді в підручнику чи інших джерелах.
3.8. Виконання дослідницьких і творчих завдань, проєктів.
3.9.Практикувати в освітньомупроцесінаписаннятематичнихтворчихесезамістьрефератівзіскомпільованоюінформацією з інших джерел.
3.10.Застосовувати компетентнісний підхід у навчанні. Звести до мінімуму завдання на перевірку знань. Використовувати відкрит і питання, щоб перевірити рівень володіння навичками, а не знаннями.
3.11. 3.12.Залучати педагогів до перспективних моделей педагогічного досвіду, формування нового педагогічного мислення (прагнення до постійного оновлення знань і творчого пошуку, зорієнтованого на особистість учня);
3.14.Забезпечити зростання фахової підготовки вчителів шляхом виконання річного плану підвищення кваліфікації, організацію та вивчення перспективного педагогічного досвіду. Сприяти участі вчителів, учнів у науковій, дослідницькій, пошуковій роботі на базі навчального закладу;
3.15.Педпрацівникам створювати та розміщувати на освітніх сайтах власні розробки, публікації; створити власне електронне портфоліо;
3.17.Вдосконалювати професійні компетентності для роботи в умовах дистанційного та змішаного навчання;
3.18. Вчителям з учасниками освітнього процесу – батьками та учнями – діяти на засадах педагогіки партнерства, заснованій на особистісно орієнтованому підході;
3.20. Враховувати під час атестації та моніторингів педагогічної діяльності педагогічних працівників відповідність професійному стандарту вчителя.
4. ЗА НАПРЯМОМ «УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ»:
4.1. Забезпечити реалізацію Стратегії розвитку закладу освіти на 2023…
4.2.Разом із засновником забезпечити оновлення та зміцнення навчально-матеріальної бази згідно Стратегії.
4.3. Працювати над ефективною взаємодією органів громадського самоврядування та керівництва закладу освіти.
4.4.Управлінські рішення приймати з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу. Посилити залучення всіх учасників освітнього процесу до розроблення внутрішніх документів, планів, заходів.
4.5. З метою забезпечення інформаційної відкритості закладу освіти, оновити сайт закладу освіти. Забезпечувати своєчасність розміщення інформації.